Home / Nieuws / Consumentengedrag rondom de feestdagen

Consumentengedrag rondom de feestdagen

Het is belangrijk te weten wat de consument drijft per feestdag om hier als fabrikant of retailer op in te spelen. De Motivaction Feestdagenmonitor biedt unieke kennis over de feestdagen en de mogelijkheid om zelf vragen te stellen aan een consumentenpanel representatief voorNederland.

Wat is de Feestdagenmonitor? De feestdagenmonitor brengt al sinds 2012 de trends en ontwikkelingen rondom 14 feestdagen in kaart. Feestdagen zijn in Nederland een belangrijk sociaal en economisch verschijnsel. De Feestdagenmonitor geeft handvatten om jouw marketingstrategie te optimaliseren rondom de voor organisatie relevante feestdagen.

Met continu kwantitatief onderzoek brengt de Feestdagenmonitor de trends en ontwikkelingen rondom een feestdag in kaart. Er wordt gebruikgemaakt van een standaardvragenlijst, waarbij tevens ruimte is voor jouw eigen vragen. De resultaten zijn representatief voor Nederland en kunnen worden uitgesplitst naar verschillende doelgroepen, zodat je direct inzicht krijgt in hoe jouw (potentiële) consument de feestdagen viert.

Lees het hele artikel op motivaction.nl.

 

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws
Bindinc

Toename aantal 65-plussers: wat kun je doen als horeca en retail?

8 december 2016 | .Kenniscentrum | Algemeen | Retail
Het aantal 65-plussers in Nederland groeit. Wat betekent dat voor horeca en retail? Welke kansen liggen er?Realiseert u zich voldoende hoe en of uw bedrijf is ingericht voor […]

Wat verwachten consumenten van een winkel? (onderzoek)

2 mei 2017 | .Kenniscentrum | Algemeen | Retail
2000 Nederlanders en ruim 50 retailers deden mee aan een onderzoek van OnePoll in opdracht van Manhattan Associates om duidelijk te krijgen wat de verwachtingen van consumenten zijn […]

Hoe win je de extra koopkracht van de consument?

10 oktober 2017 | .Kenniscentrum | Retail
Uit de troonrede van dit jaar komen hoopgevende signalen over een stijging van de koopkracht. De meeste Nederlanders gaan er gemiddeld zo'n 0,6% procent op vooruit. Dan zal er ook meer […]