Home / Nieuws / Consumentenvertrouwen evolueert in de digitale tijd

Consumentenvertrouwen evolueert in de digitale tijd

Meer dan acht op de tien gebruikers vertrouwen printadvertenties bij het nemen van een aankoopbeslissing.

Zoals de recente stijging van de uitgaven aan beïnvloedingsmarketing doet vermoeden, ondergaan de methoden en bronnen die consumenten gebruiken om online producten te zoeken een belangrijke verschuiving.
Zelfs als sommige consumenten minder vertrouwen hebben in advertenties, en meer vertrouwen in bronnen zoals online reviews, zeggen andere consumenten het tegenovergestelde. Deze splitsing creëert een dilemma voor marketeers, omdat ze proberen de meest effectieve en betrouwbare advertentieformaten en marketingtools te vinden om online shoppers te bereiken.

In het artikel ook allerlei staatjes over bijvoorbeeld soorten advertenties die Amerikaanse internetgebruikers vertrouwen bij het maken van een aankoopbesluit.

 

Lees het artikel op emarketeer.com (Amerikaans)

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Consument betaalt liever contactloos met vingerafdrukherkenning

12 juni 2018 | .Kenniscentrum | Algemeen | Financieel | Media en telecom | Retail | Algemeen
Contactloos betalen is de laatste tijd erg populair. Dit komt mede omdat de Nederlandse consument erg tevreden is over de gemakkelijke en snelle wijze waarop betalingen verricht kunnen […]

Nederlandse kerstconsument is nostalgische shopper volgens Deloitte

16 november 2017 | .Kenniscentrum | Algemeen | Retail
De Nederlander blijkt toch liever in een gezellige winkel zijn inspiratie op te doen, dan achter zijn computer cadeautjes te bestellen. Een winkel in kerstsfeer wordt door Nederlanders […]

Zo zit het met het digitale mandje van de Millennial

24 september 2018 | .Kenniscentrum | Retail | Algemeen
De veranderende behoeften van de consument nopen de retailmarkt daarop in te spelen. Maar hoe ga je om met dien wensen van al die verschillende doelgroepen?Millennials bijvoorbeeld, […]