Home / Nieuws / Digitieners shoppen fanatiekst online

Digitieners shoppen fanatiekst online

Jongeren tussen de 14 en 20 jaar shoppen in Nederland veel online. Wel 84 procent van hen winkelt digitaal. Ook gebruiken ze de sociale platformen vaker dan andere generaties. 93% van deze zogenaamde digital natives internet op hun mobiel. De millennials zijn bijna aan hen gelijk met 90%.

Deze gegevens komen uit ‘The Netherlands eCommerce Report 2018’ dat door SAP is opgesteld uit een verzameling onderzoeken uit 2016, 2017 en 2018 uit diverse bronnen.

Nog altijd winkelen de meeste Nederlanders het liefst via hun desktop of laptop (52%).
“Ieder jaar zien we dat het aantal mensen dat online shopt toeneemt. De nieuwe generaties zijn opgegroeid met het internet en oudere generaties zijn ook steeds meer bereid om in internetvaardigheden te investeren”, zegt Mark de Bruijn, vice president & head of marketing EMEA & MEE bij SAP Customer Experience.

Lees het artikel op CustomerTalk.

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Vloggende 50-plussers zijn een marketing-hit

15 mei 2018 | .Kenniscentrum | Media en telecom | Algemeen
De doelgroep 50-plus lijkt het erg goed te doen binnen diverse mediakanalen & tijdschriften. Steeds vaker wordt de focus gelegd op de ouderendoelgroep als gevolg van een sterke groei […]

De seniorendoelgroep wordt steeds ‘serieuzer’ genomen door adverteerders

23 april 2018 | .Kenniscentrum | Algemeen | Media en telecom | Algemeen
Naast dat adverteerders en marketeers de seniorendoelgroep steeds meer omarmen, is ook de televisiewereld vaker geïnteresseerd in programma's voor ouderen. Zo merkt ONS (vroeger […]

Het onlinegedrag van de verschillende generaties

19 juli 2018 | .Kenniscentrum | Algemeen | Media en telecom
Social media worden veel gebruikt, dat is voor bedrijven en instellingen ondertussen klip en klaar. Dat schept natuurlijk enorme mogelijkheden. Maar wie gebruikt wat? En hoe doet Facebook […]