Home / Nieuws / ‘Generatie Z bestaat niet. X en Y trouwens ook niet’

‘Generatie Z bestaat niet. X en Y trouwens ook niet’

‘Stop met het segmenteren op zinloze generatiekenmerken. We worden allemaal gedreven door fear, greed en herd, diepliggende onderbewuste emoties die we zelf nooit kunnen benoemen.’ Dat schrijft Martin de Munnik van Neurensics op MarketingFacts.nl.

In marketing gaat het toch om het beïnvloeden van gedrag. Dus zet daar dan op in, op gedragsintentie en niet op iemands veronderstelde karakter.

Een uiteenzetting van waarom we niet moeten inzetten op al die gelabelde generaties. Menselijk gedrag is genetisch bepaald en dat is al vele eeuwen zo. En aan de basis liggen drie emoties: hebzucht, angst en kuddegedrag. Met voorbeelden.

Lees het artikel op MarketingFacts.nl.

En ook:
-We labelen mensen omdat het zo makkelijk is (Trouw)
-Xennials, de generatie die nergens bij hoort (Welingelichte Kringen)
-Generatiedenken is grote onzin (Sargasso)

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

De seniorendoelgroep wordt steeds ‘serieuzer’ genomen door adverteerders

23 april 2018 | .Kenniscentrum | Algemeen | Media en telecom | Algemeen
Naast dat adverteerders en marketeers de seniorendoelgroep steeds meer omarmen, is ook de televisiewereld vaker geïnteresseerd in programma's voor ouderen. Zo merkt ONS (vroeger […]

Ouderen makkelijker aan een hypotheek

23 april 2018 | .Kenniscentrum | Algemeen | Financieel | Algemeen
Het wordt voor ouderen makkelijker om een hypotheek te krijgen. De mogelijkheden voor senioren die nog tien jaar of minder hebben te gaan voor hun AOW worden verruimd door de Nationale […]

De duvel is oud, de 50-plusser niet

29 januari 2019 | .Kenniscentrum | Statistieken
50-plussers lijken wel onzichtbaar voor marketeers, want veel van de twintigers en dertigers die (over het algemeen) bij de mediabureaus werken, hebben die doelgroep niet op het netvlies. […]