Home / Nieuws / Onderzoek ‘What’s next after the acceptgiro?’

Onderzoek ‘What’s next after the acceptgiro?’

In een grootschalig onderzoek onder consumenten in Nederland zoekt Bindinc. naar de mogelijkheden voor het verzamelen van NAW-gegevens nu banken die niet meer uitleveren aan charitatieve instellingen. Respondenten worden gevraagd om hun mening, te geven over het delen van NAW-gegevens richting charitatieve instellingen en wat zij van mogelijke alternatieven zouden vinden.

Goede doelen maken gebruik van de Bindinc.-titels om nieuwe donateurs te werven. Op basis van een bijgevoegde acceptgiro leveren de banken de NAW-gegevens. Dit is voor het goede doel waardevol om de eenmalige gift op te volgen. De banken zullen (in de nabije toekomst) deze NAW-gegevens niet meer aanleveren. Het is dan ook van belang om te onderzoeken of er alternatieve methoden te vinden zijn, waarmee potentiële donateurs via packs in de Bindinc.-titels overgehaald kunnen worden hun NAW-gegevens door te geven aan het goede doel. Niet alleen voor Bindinc., maar ook vooral voor goede doelen, om zo de werving van nieuwe donateurs te kunnen waarborgen en daarmee op lange termijn structurele donateurs te kunnen winnen.

Het nieuwe onderzoek van Bindinc. focust zich dus op nieuwe methoden om deze doelstelling binnen Bindinc.-titels te kunnen behalen. Het onderzoek wordt uitgevoerd door onderzoeksbureau MediaTest; gespecialiseerd in onderzoek voor charitatieve instellingen en onder donateurs.

Middels een rondetafelgesprek op 11 september hebben we professionals vanuit de charitatieve branche gevraagd mee te denken over de opzet van dit onderzoek. Op welke wijze kijken charitatieve instellingen naar het probleem van het wegvallen van de NAW-gegevens via de acceptgiro en welke mogelijkheden zien zij om toch de koude werving te kunnen blijven inzetten? Het gesprek heeft veel inzage gegeven in het probleem van het wegvallen van NAW-gegevens via acceptgiro’s en hoe goede doelen hiermee om (zouden) willen gaan. Partijen die aan tafel zaten waren o.a. Zending over Grenzen, Mensen met een Missie en Prinses Beatrix Spierfonds.

Inmiddels loopt het onderzoek en we verwachten de eerste resultaten in december. De steekproef zal bestaan uit ca. 600 panelleden die het afgelopen jaar een donatie hebben gedaan en ongeveer eenzelfde aantal Bindinc.-abonnees die eveneens hebben gedoneerd het afgelopen jaar.

In het eerste kwartaal van 2019 zal het onderzoek verschijnen en is dan gratis aan te vragen via de website. Via de nieuwsbrief blijft u op de hoogte van de voortgang van het onderzoek.

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Echte 50-plussers beoordelen producten en diensten in het 50-PlusTestpanel

31 augustus 2017 | .Publishing | .Kenniscentrum | .Custom Media | .Adverteren
Het 50-PlusTestpanel bestaat uit ruim 1300 50-plussers die popelen om jouw product of dienst te testen en hun mening te delen. Deze 50-plussers zijn goed te segmenteren, want wij weten van […]

Nieuw: Rondetafelgesprek Nalatenschappen

4 september 2017 | .Publishing | .Kenniscentrum | .Custom Media | Algemeen | .Adverteren
Discussieer mee tijdens het rondetafelgesprek van Bindinc. Kennsicentrum over het thema 'Nalatenschap'. Wat zijn de do's don'ts in de communicatie? Wie benader je en en hoe?Als u ook […]

Meeste gebruikers van zelfzorghulpmiddelen ervaren geen negatieve emotionele gevolgen

15 september 2016 | .Kenniscentrum | .Custom Media
Wat is van invloed op het oriëntatie- en aanschafproces van zelfzorghulpmiddelen? Door wie laat men zich adviseren? Wat zijn de verschillen qua beleving tussen gebruikers en […]