Home / Nieuws / Onderzoek ‘What’s next after the acceptgiro?’

Onderzoek ‘What’s next after the acceptgiro?’

In een grootschalig onderzoek onder consumenten in Nederland zoekt Bindinc. naar de mogelijkheden voor het verzamelen van NAW-gegevens nu banken die niet meer uitleveren aan charitatieve instellingen. Respondenten worden gevraagd om hun mening te geven over het delen van NAW-gegevens richting charitatieve instellingen en wat zij van mogelijke alternatieven zouden vinden.

Goede doelen maken gebruik van de Bindinc.-titels om nieuwe donateurs te werven. Op basis van een bijgevoegde acceptgiro leveren de banken de NAW-gegevens. Dit is voor het goede doel waardevol om de eenmalige gift op te volgen. De banken zullen (in de nabije toekomst) deze NAW-gegevens niet meer aanleveren. Het is dan ook van belang om te onderzoeken of er alternatieve methoden te vinden zijn, waarmee potentiële donateurs via packs in de Bindinc.-titels overgehaald kunnen worden hun NAW-gegevens door te geven aan het goede doel. Niet alleen voor Bindinc., maar ook vooral voor goede doelen, om zo de werving van nieuwe donateurs te kunnen waarborgen en daarmee op lange termijn structurele donateurs te kunnen winnen.

Het nieuwe onderzoek van Bindinc. focust zich dus op nieuwe methoden om deze doelstelling binnen Bindinc.-titels te kunnen behalen. Het onderzoek wordt uitgevoerd door onderzoeksbureau MediaTest; gespecialiseerd in onderzoek voor charitatieve instellingen en onder donateurs.

Middels een rondetafelgesprek op 11 september hebben we professionals vanuit de charitatieve branche gevraagd mee te denken over de opzet van dit onderzoek. Op welke wijze kijken charitatieve instellingen naar het probleem van het wegvallen van de NAW-gegevens via de acceptgiro en welke mogelijkheden zien zij om toch de koude werving te kunnen blijven inzetten? Het gesprek heeft veel inzage gegeven in het probleem van het wegvallen van NAW-gegevens via acceptgiro’s en hoe goede doelen hiermee om (zouden) willen gaan. Partijen die aan tafel zaten waren o.a. Zending over Grenzen, Mensen met een Missie en Prinses Beatrix Spierfonds.

Kon jij nu niet bij dit rondetafelgesprek zijn, maar zou jij graag jouw mening willen delen over dit onderwerp of misschien zie jij wel een oplossing die je zou willen aandragen? Mail dan naar Stephanie Verwijs. Mogelijk kunnen we dit nog meenemen en voorleggen aan respondenten binnen dit onderzoek.

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Winactie: Bindinc. deelt kerstbomen uit!

26 oktober 2017 | .Custom Media | Algemeen | .Adverteren
Je hoofd staat er misschien nog niet naar, maar over minder dan 10 weken is het alweer kerst! Het kerstdiner, het huis versieren, familie uitnodigen, kerstversiering aanschaffen: veel […]

Echte 50-plussers beoordelen producten en diensten in het 50-PlusTestpanel

31 augustus 2017 | .Publishing | .Kenniscentrum | .Custom Media | .Adverteren
Het 50-PlusTestpanel bestaat uit ruim 1300 50-plussers die popelen om jouw product of dienst te testen en hun mening te delen. Deze 50-plussers zijn goed te segmenteren, want wij weten van […]

Nieuw: Rondetafelgesprek Nalatenschappen

4 september 2017 | .Publishing | .Kenniscentrum | .Custom Media | Algemeen | .Adverteren
Discussieer mee tijdens het rondetafelgesprek van Bindinc. Kennsicentrum over het thema 'Nalatenschap'. Wat zijn de do's don'ts in de communicatie? Wie benader je en en hoe?Als u ook […]