Home / Nieuws / Onderzoek ‘What’s next after the acceptgiro?’

Onderzoek ‘What’s next after the acceptgiro?’

In een grootschalig onderzoek onder consumenten in Nederland zoekt Bindinc. naar de mogelijkheden voor het verzamelen van NAW-gegevens nu banken die niet meer uitleveren aan charitatieve instellingen. Respondenten worden gevraagd om hun mening, te geven over het delen van NAW-gegevens richting charitatieve instellingen en wat zij van mogelijke alternatieven zouden vinden.

Goede doelen maken gebruik van de Bindinc.-titels om nieuwe donateurs te werven. Op basis van een bijgevoegde acceptgiro leveren de banken de NAW-gegevens. Dit is voor het goede doel waardevol om de eenmalige gift op te volgen. De banken zullen (in de nabije toekomst) deze NAW-gegevens niet meer aanleveren. Het is dan ook van belang om te onderzoeken of er alternatieve methoden te vinden zijn, waarmee potentiële donateurs via packs in de Bindinc.-titels overgehaald kunnen worden hun NAW-gegevens door te geven aan het goede doel. Niet alleen voor Bindinc., maar ook vooral voor goede doelen, om zo de werving van nieuwe donateurs te kunnen waarborgen en daarmee op lange termijn structurele donateurs te kunnen winnen.

Het nieuwe onderzoek van Bindinc. focust zich dus op nieuwe methoden om deze doelstelling binnen Bindinc.-titels te kunnen behalen. Het onderzoek wordt uitgevoerd door onderzoeksbureau MediaTest; gespecialiseerd in onderzoek voor charitatieve instellingen en onder donateurs.

Middels een rondetafelgesprek op 11 september hebben we professionals vanuit de charitatieve branche gevraagd mee te denken over de opzet van dit onderzoek. Op welke wijze kijken charitatieve instellingen naar het probleem van het wegvallen van de NAW-gegevens via de acceptgiro en welke mogelijkheden zien zij om toch de koude werving te kunnen blijven inzetten? Het gesprek heeft veel inzage gegeven in het probleem van het wegvallen van NAW-gegevens via acceptgiro’s en hoe goede doelen hiermee om (zouden) willen gaan. Partijen die aan tafel zaten waren o.a. Zending over Grenzen, Mensen met een Missie en Prinses Beatrix Spierfonds.

Inmiddels loopt het onderzoek en we verwachten de eerste resultaten in december. De steekproef zal bestaan uit ca. 600 panelleden die het afgelopen jaar een donatie hebben gedaan en ongeveer eenzelfde aantal Bindinc.-abonnees die eveneens hebben gedoneerd het afgelopen jaar.

In het eerste kwartaal van 2019 zal het onderzoek verschijnen en is dan gratis aan te vragen via de website. Via de nieuwsbrief blijft u op de hoogte van de voortgang van het onderzoek.

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Hef het glas op de komende successen!

18 december 2018 | .Kenniscentrum | .Custom Media | Algemeen | Algemeen | .Adverteren
Life is too short – eat the cookie!2018 loopt op zijn eind. Na maanden buffelen kun jij eindelijk evalueren wat jouw inspanningen hebben betekend voor jouw organisatie. Zijn jullie […]

Enorm 50-plusbereik met Bindinc.

24 januari 2019 | .Custom Media | Algemeen | .Adverteren
2019 is weer begonnen en we gaan gewoon door met ons 50-plusbereikspakket, wat een enorm succes is. De deelnemende titels hebben een gezamenlijk bereik van ruim 2 miljoen en daarvan kunt u […]

Kerstbomenevent groot succes

18 december 2018 | .Kenniscentrum | .Custom Media | Algemeen | Algemeen | .Adverteren
Op 8 december waren zo'n 200 personen te gast op ons winterse feestje in Bunnik. Tussen 14.00 en 16.30 uur kon er worden gegeten van het buffet met broodjes gezond, broodjes rookworst en […]