Home / Nieuws / Bijna helft Britse elfjarigen heeft socialmedia-account

Bijna helft Britse elfjarigen heeft socialmedia-account

Uit een studie van Ofcom blijkt dat steeds meer kinderen onder de 13 jaar actief zijn op social media. Het bijzondere hieraan is dat de meeste sociale platformen een minimale leeftijd van 13 jaar aanhouden.

Veel ouders hebben geen idee van deze leeftijdsbeperking op social media en houden hun kinderen daarom ook niet tegen om een account aan te maken. Uit het onderzoek blijkt dat 80% van de ouders van kinderen op Instagram en Snapchat niet weten dat hun kinderen hier officieel te jong voor zijn.

Van de 10-jarige Britse kinderen heeft ruim een kwart (28 procent) een socialmedia-account. Van de 11-jarigen heeft 46 procent een account en van 12-jarigen zelfs 51 procent. De aantallen in Nederland zullen er vast niet veel van afwijken.

In de studie werd ook onderzoek gedaan naar ‘fake news’. 73 procent van de kinderen geeft aan zich bewust te zijn van nepnieuws op social media. Slechts 40 procent denkt er ook mee in aanraking te zijn gekomen.

Lees het hele artikel op frank.news.nl.

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

In 2018 solliciteren kandidaten via social media

21 december 2017 | .Kenniscentrum | Media en telecom | Algemeen
Recruitment via social media is erg populair. 94 procent van de bedrijven maakt hier gebruik van in het recruitmentproces. 58 procent van de organisaties herkent de ontwikkeling van mobiel […]

Instagram sterkst groeiende online platform van dit moment

12 april 2018 | .Kenniscentrum | Media en telecom | Statistieken
Het huidige medialandschap krijgt dankzij de opkomende socialmedia-kanalen een nieuwe dimensie. Nog steeds groeit het aantal gebruikers én komen er nieuwe online platformen bij. […]

Nationaal E-mail-onderzoek: hoe gaat men om met e-mail en social media

5 oktober 2017 | .Kenniscentrum | Algemeen | Media en telecom
Oktober 2017 - Spotler, een bedrijf dat e-mailmarketing software ontwikkelt en levert, lanceerde op 3 oktober het Nationaal E-mail-Onderzoek, de vijfde versie alweer. Het onderzoek laat […]