Home / Nieuws / Bijna helft Britse elfjarigen heeft socialmedia-account

Bijna helft Britse elfjarigen heeft socialmedia-account

Uit een studie van Ofcom blijkt dat steeds meer kinderen onder de 13 jaar actief zijn op social media. Het bijzondere hieraan is dat de meeste sociale platformen een minimale leeftijd van 13 jaar aanhouden.

Veel ouders hebben geen idee van deze leeftijdsbeperking op social media en houden hun kinderen daarom ook niet tegen om een account aan te maken. Uit het onderzoek blijkt dat 80% van de ouders van kinderen op Instagram en Snapchat niet weten dat hun kinderen hier officieel te jong voor zijn.

Van de 10-jarige Britse kinderen heeft ruim een kwart (28 procent) een socialmedia-account. Van de 11-jarigen heeft 46 procent een account en van 12-jarigen zelfs 51 procent. De aantallen in Nederland zullen er vast niet veel van afwijken.

In de studie werd ook onderzoek gedaan naar ‘fake news’. 73 procent van de kinderen geeft aan zich bewust te zijn van nepnieuws op social media. Slechts 40 procent denkt er ook mee in aanraking te zijn gekomen.

Lees het hele artikel op frank.news.nl.

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Nationaal E-mail-onderzoek: hoe gaat men om met e-mail en social media

5 oktober 2017 | .Kenniscentrum | Algemeen | Media en telecom
Oktober 2017 - Spotler, een bedrijf dat e-mailmarketing software ontwikkelt en levert, lanceerde op 3 oktober het Nationaal E-mail-Onderzoek, de vijfde versie alweer. Het onderzoek laat […]

Snapchat wint aan populariteit onder Millennials

31 oktober 2016 | .Kenniscentrum | Media en telecom
Snapchat heeft een prominente plaats in het palet van sociale media ingenomen en dat in relatief korte tijd.De mobiele app, die het delen van beelden in  een beperkte periode […]

Vacanceselect experimenteert met korting voor socialmediabereik

14 april 2016 | .Kenniscentrum | Vakanties en reizen | Media en telecom
De zomer van 2016 kan je een gratis vakantie opleveren. Maar dan moet je een kampeervakantie boeken via Vacanceselect en een (positieve) ervaring schrijven die je via je enorme bereik […]