Met 2018 bijna achter ons kunnen we als Kenniscentrum terugkijken op een onderzoekwaardig jaar. Het onderzoek ‘Contentmarketing in print voor de 50-plusdoelgroep’ gaf enerzijds inzicht in het huidige mediagebruik van de 50-plusdoelgroep en anderzijds de do’s en don’ts in opmaak van branded content binnen print. Zo zitten 50-plussers inmiddels massaal (9 op de 10) op social media en werkt 70% beeld in combinatie met 30% tekst het beste binnen branded content.
Ook is het Bindinc. Kenniscentrum druk bezig met een onderzoek specifiek voor goede doelen. Zo zal 2019 een spannend jaar voor deze branche worden, banken verrijken immers acceptgiro’s niet meer met NAW-gegevens i.v.m. de AVG-regelgeving, en daarmee is de aantrekkelijkheid van het bijsluiten van een acceptgiro in print minder geworden. Het Bindinc. Kenniscentrum vroeg zich af of er andere manieren zijn om toch aan opvolging te doen na het ontvangen van een donatie. Wanneer is een consument bereid om vrijwillig zijn NAW-gegevens te delen? In januari hopen wij de resultaten te kunnen melden.
Namens het Bindinc. Kenniscentrum wensen wij u hele fijne feestdagen en een gelukkig 2019.
Inschrijven nieuwsbrief Bindinc.
U kunt zich hier inschrijven voor de Bindinc. Kenniscentrum nieuwsbrief.
Uw gegevens worden uitsluitend gebruikt voor communicatiedoeleinden van Bindinc. De frequentie van de nieuwsbrieven is eens per 4 à 6 weken.

