Home / Nieuws / Het onlinegedrag van de verschillende generaties

Het onlinegedrag van de verschillende generaties

Social media worden veel gebruikt, dat is voor bedrijven en instellingen ondertussen klip en klaar. Dat schept natuurlijk enorme mogelijkheden. Maar wie gebruikt wat? En hoe doet Facebook het, nadat vorig jaar werd opgeroepen tot het skippen ervan? Nederlanders zijn zich inderdaad meer zorgen gaan maken om hun privacy, maar het ziet er niet naar uit dat er massaal accounts worden verwijderd.

Het onderzoeksrapport ‘What’s happening online 2018?’ van marktonderzoeksbureau Ruigrok NetPanel geeft een inkijkje in het socialmedia-gedrag, uitgesplitst naar de verschillende generaties: digital natives, millennials, generatie X en babyboomers. Een overzicht van de verschillen en de overeenkomsten.

Lees het artikel op CustomerTalk.

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Nationaal E-mail-onderzoek: hoe gaat men om met e-mail en social media

5 oktober 2017 | .Kenniscentrum | Algemeen | Media en telecom
Oktober 2017 - Spotler, een bedrijf dat e-mailmarketing software ontwikkelt en levert, lanceerde op 3 oktober het Nationaal E-mail-Onderzoek, de vijfde versie alweer. Het onderzoek laat […]

Digitieners shoppen fanatiekst online

5 maart 2019 | .Kenniscentrum | Algemeen | Media en telecom
Jongeren tussen de 14 en 20 jaar shoppen in Nederland veel online. Wel 84 procent van hen winkelt digitaal. Ook gebruiken ze de sociale platformen vaker dan andere generaties. 93% van deze […]

Snapchat wint aan populariteit onder Millennials

31 oktober 2016 | .Kenniscentrum | Media en telecom
Snapchat heeft een prominente plaats in het palet van sociale media ingenomen en dat in relatief korte tijd.De mobiele app, die het delen van beelden in  een beperkte periode […]