Home / Nieuws / Hoe kiezen donateurs een doel: op persoonlijke voorkeur of effectiviteit?

Hoe kiezen donateurs een doel: op persoonlijke voorkeur of effectiviteit?

Jaren terug deed de Universiteit van Kent onderzoek naar de identiteit van goede doelen en donateurs. Daaruit bleek dat mensen goede doelen steunen die voor hen van betekenis zijn. Dat zou betekenen dat persoonlijke benadering beter werkt dan het communiceren van de mooie resultaten.

Ondanks dat het onderzoek van de Universiteit van Kent niet nieuw is – het dateert al uit 2010 -, lijken de resultaten nog steeds te kloppen. Donateurs steunen goede doelen die iets voor hen betekenen. Vier criteria worden onderscheiden die hierop van invloed zijn:
• Voorkeuren uit de ervaringen van de donateur.
• Persoonlijke en professionele achtergrond van de donateur.
• De perceptie van de donateur over de competentie van het goede doel; hoe efficiënt de organisatie de bijdrage inzet.
• De wens om ​​persoonlijke impact te creëren: de bijdrage van de donateur moet een verschil maken.

In het artikel verder informatie over donateursidentiteit, waardepropositie, effectiviteit en persoonlijke voorkeuren.

Lees het artikel op The FundRaiser.nl.

De bron is DonorVoice.

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Effectiviteit vs. persoonlijke voorkeur bij het kiezen van een goed doel

21 juni 2018 | .Kenniscentrum | Goede doelen | Algemeen
Onderzoek toont aan dat mensen eerder goede doelen steunen die iets voor hen betekenen. Goededoelenorganisaties leggen de laatste tijd echter steeds meer de focus op effectiviteit. Dit […]

Schaadt automatische incasso het ‘geven’?

28 juni 2018 | .Kenniscentrum | Goede doelen
Fondsenwervers hopen altijd dat eenmalige gevers vaste donateurs worden. Zij willen de gever zo betrekken bij het doel dat het geven structureel wordt. Liefst via automatische incasso, dan […]

Goede doelen: drukwerk krachtig wervingskanaal

1 april 2019 | .Kenniscentrum | .Custom Media | Goede doelen
KWF, Unicef en Oxfam Novib worden in dit artikel bevraagd over de inzet van print en digitale uitingen.Omdat digitaal steeds meer de standaard wordt, krijg je daarin ook sneller een […]