Home / Nieuws / Instagram houdt van magazinemedia, maar houden magazinemedia ook van Instagram?

Instagram houdt van magazinemedia, maar houden magazinemedia ook van Instagram?

Door Instagram is het aantal volgers van magazinemerken met bijna een kwart gegroeid.

Instagram groeit binnen de magazinemedia het snelst. Zo snel dat het een aandeel heeft van 21%. Door de groei van Instagram is het een uitstekend platform om magazinecontent te verspreiden.

Op de sociale-netwerkkanalen zijn er diverse verschillen in populariteit van magazinecategorieën. Jongeren worden veelal getrokken door merken die sterk visueel georiënteerd zijn, zoals home-deco en jongerenmagazines. Facebook heeft de hoogste engagementscore op special-interest-magazines, en vooral de fietsenmerken. Bij Facebook is de laatste tijd wel een daling te constateren naar aanleiding van de berichtgeving omtrent dit kanaal.

Lees het artikel op mma.nl.

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

De seniorendoelgroep wordt steeds ‘serieuzer’ genomen door adverteerders

23 april 2018 | .Kenniscentrum | Algemeen | Media en telecom | Algemeen
Naast dat adverteerders en marketeers de seniorendoelgroep steeds meer omarmen, is ook de televisiewereld vaker geïnteresseerd in programma's voor ouderen. Zo merkt ONS (vroeger […]

Natuurlijk grijs neemt Instagram over

15 november 2018 | .Kenniscentrum | Media en telecom
Op Instagram is een beweging begonnen, de ‘grey pride’. Massaal delen vrouwen boven de 70 jaar hun natuurlijke grijze haren.Vrouwen van boven de 70 jaar zijn iconen aan het worden van […]

Vacanceselect experimenteert met korting voor socialmediabereik

14 april 2016 | .Kenniscentrum | Vakanties en reizen | Media en telecom
De zomer van 2016 kan je een gratis vakantie opleveren. Maar dan moet je een kampeervakantie boeken via Vacanceselect en een (positieve) ervaring schrijven die je via je enorme bereik […]