Home / Nieuws / Jongeren en mannen kopen vaker bloemen en planten online

Jongeren en mannen kopen vaker bloemen en planten online

Uit de Consumententracker van bloemen- en plantenveiling FloraHolland blijkt dat steeds meer consumenten producten op internet kopen. Uiteraard makkelijk en het scheelt tijd. Het maakt ook nog verschil of het man of vrouw betreft en wat de leeftijd is.

Vrouwen bleken wat vaker bloemen en planten te kopen dan mannen, in 2016. Vrouwen doen nog altijd 94% van hun aankopen in de winkel. Maar 3% kocht haar bloemen of planten online via internet of per e-mail. Bij mannen ligt dit percentage met 10% behoorlijk hoger.

Lees het artikel op Bloem&Blad

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Mannen snel beïnvloed door influencer marketing

19 november 2018 | .Kenniscentrum | Media en telecom | Retail | Algemeen
Ruim driekwart van de Nederlanders in de leeftijd van 18-40 jaar bekijkt met regelmaat content van influencers.De content die geproduceerd wordt is veelal gericht op vrouwen, alleen […]

Nederlanders niet de fanatiekste online shoppers van Europa

28 februari 2017 | .Kenniscentrum | Media en telecom | Retail
Als het om fashion gaat, dan zijn Nederlanders wel de meest fanatieke online shoppers van Europa.Maar ondanks de grote mate van internettoegang (94%), zijn ze zeker niet de […]
Bindinc

Eenvijfde van de online kopers winkelt met smartphone

12 december 2016 | .Kenniscentrum | Media en telecom | Retail
Het aantal online aankopen steeg in het derde kwartaal met een kwart ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Zo’n 2,1 miljoen mensen (20%), kochten minimaal één keer online via […]