Home / Nieuws / Ouderen gaan beter om met internetveiligheid dan jongeren

Ouderen gaan beter om met internetveiligheid dan jongeren

Uit onderzoek van BIT blijkt dat ‘ouderen’ vanaf 35 jaar beter omgaan met belangrijke veiligheidskwesties dan jongeren. Volgens het onderzoek zijn jongeren technischer, maar besteden ze minder aandacht aan hun internetveiligheid.

Uit het onderzoek blijkt dat 48 procent van de groep 35-jarigen of ouder gedownloade bestanden controleert. In de groep jongeren (18 t/m 34 jaar) is dit slechts 28 procent. 33 procent van de groep ouderen die controleren, let bij het downloaden op de bestandsnaam. Bij de groep jongeren die controleren doet 54 procent dit. Ouderen gebruiken daarentegen weer vaker een virusscanner; 76 procent doet dit. Van de jongerengroep gebruikt 65 procent een virusscanner.

Van de ouderen zegt 75 procent geen bestanden van onbekende afzenders te openen; in het geval van e-mails van onbekende afzenders opent 64 procent van de ouderen deze niet. In het geval van jongeren is dat 60 procent en 34 procent.

Ook bij het veranderen van wachtwoorden zijn er verschillen. Van de jongeren verandert 42 procent regelmatig hun persoonlijke wachtwoord. Bij ouderen is dit 61 procent. Ouderen schrijven wel vaker dan jongeren hun wachtwoord op.

Lees hier het hele artikel op tweakers.net.

 

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Jongeren hebben weinig vertrouwen in Google en Facebook

27 oktober 2016 | .Kenniscentrum | Media en telecom
En dan gaat het met name om deze bedrijven persoonsgegevens toe te vertrouwen.Het vertrouwen in Twitter (24%) en Google (34%) is nog minder dan bij Facebook, zo blijkt uit […]

Consument verwacht alleen nog gratis media in 2025

14 januari 2016 | .Kenniscentrum | Media en telecom
Nagenoeg de helft van alle consumenten verwacht in 2025 niet meer voor mediadiensten te hoeven betalen.Dat geldt voor zowel nieuwe digitale media (47%) als traditionele media […]

De seniorendoelgroep wordt steeds ‘serieuzer’ genomen door adverteerders

23 april 2018 | .Kenniscentrum | Algemeen | Media en telecom | Algemeen
Naast dat adverteerders en marketeers de seniorendoelgroep steeds meer omarmen, is ook de televisiewereld vaker geïnteresseerd in programma's voor ouderen. Zo merkt ONS (vroeger […]