Home / Nieuws / Jongeren zijn geen doelgroep

Jongeren zijn geen doelgroep

Jongeren, of ook wel genoemd ‘Generatie Z’, bestaan eigenlijk uit verschillende subdoelgroepen.

Als je hier niet op anticipeert in de markt, kan het nog wel eens verschrikkelijk misgaan. Er is verschil tussen de mensen die opgroeiden tijdens de komst van sociale media, en mensen die niet zijn opgegroeid met dit.

Voor  ‘Generatie Z’ is internet op je telefoon vanzelfsprekend, zij zijn niet opgegroeid met Nokia 3210 waarop je alleen ‘Snake’ kon spelen. Deze jongeren hebben een eigen digitale wereld en eigen gebruiken en hun eigen onlinetaal.

Om als merk of organisatie jongeren te bereiken als doelgroep, moet je eerst oprecht anders zijn en voelen. En laat jongeren meedenken met jouw product dat je wilt verkopen, maak gebruik van visuele beelden.

Lees het hele artikel op frankwatching.com.

 

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Ontevreden klant schrijft uitgebreid online review

22 juni 2017 | .Kenniscentrum | Algemeen
Als de consument zich nog oriënteert op een aankoop van een dienst of product, laat deze zich graag door een review van anderen leiden. Uiteraard is internet daarvoor een onuitputtelijke […]

Voorbij de traditionele media – generatie Z en Alpha bereiken

20 september 2018 | .Kenniscentrum | Algemeen | Media en telecom
Scrollen, scrollen en een beetje swipen. Zo heb je de dag van de screenager eigenlijk wel samengevat.Ze zijn druk in de weer met hun geliefde smartphone en zijn de traditionele media […]

Millennials willen meer dan alleen maar een gelukkig leven

27 augustus 2017 | .Kenniscentrum | Algemeen
“Wat je doet, maakt je gelukkig. Waarom je het doet, geeft je fulfillment.” Simon Sinek brengt hiermee via social media een Amerikaans onderzoek (2013) over millennials opnieuw onder de […]