Home / Nieuws / Fysieke winkels gewild bij meerderheid consumenten

Fysieke winkels gewild bij meerderheid consumenten

Het online aanbod aan winkels groeit nog altijd en het gemak neemt toe. En toch vindt de overgrote meerderheid van de consumenten een fysieke winkel nog het prettigst.

In een gewone winkel worden contacten gelegd, de producten worden getoond, je kunt ze voelen en beoordelen, passen, er is direct klantenservice aanwezig en aanbiedingen zijn ook meteen zichtbaar. En je kunt het meteen meenemen.

E-commercepartner Webloyalty deed onderzoek onder 5000 shoppers uit 13 landen die werden ondervraagd over koopbeslissingen en hun motivatie daarbij. Uit het rapport ‘De 5 P’s van klantmotivatie’ kwamen drie opvallende klantprofielen.

 

Lees meer op CustomerTalk

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws
Bindinc

Eenvijfde van de online kopers winkelt met smartphone

12 december 2016 | .Kenniscentrum | Media en telecom | Retail
Het aantal online aankopen steeg in het derde kwartaal met een kwart ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Zo’n 2,1 miljoen mensen (20%), kochten minimaal één keer online via […]
Bindinc

Jongeren en mannen kopen vaker bloemen en planten online

31 januari 2017 | .Kenniscentrum | Algemeen | Media en telecom | Retail
Uit de Consumententracker van bloemen- en plantenveiling FloraHolland blijkt dat steeds meer consumenten producten op internet kopen. Uiteraard makkelijk en het scheelt tijd. Het maakt […]

Meer dan 20 miljard online bestedingen door Nederlanders

25 april 2017 | .Kenniscentrum | Media en telecom | Retail | Statistieken
Uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor door onderzoeksbureau GfK blijft dat Nederlandse consumenten vorig jaar gezamenlijk 20,16 miljard euro hebben uitgegeven in […]