Home / Nieuws / Meer geld uitgegeven aan uit eten en bezorgmaaltijden

Meer geld uitgegeven aan uit eten en bezorgmaaltijden

Nederlanders besteden steeds meer geld aan eten en drinken buiten de deur en aan maaltijden die ze laten thuisbezorgen. Volgens het FoodService Instituut Nederland (FSIN) ging de omzet van zogeheten foodservicebedrijven vorig jaar voor het eerst door de 20 miljard euro, een toename van 13 procent.

Je ziet dat aan de volle terrassen, al was afgelopen zomer wel een bijzonder jaar. En als de consument toch thuis eet, dan wordt er meer en meer voor gemak en luxe gekozen. De opbrengsten in die branche zijn ten opzichte van 2017 met 5,5 procent gestegen.
Ook supermarkten doen mee aan de trend van boodschappen combineren met iets eten. In de Foodmarkten van Jumbo kun je in een café al versgebakken pizza’s eten en koffiedrinken. Albert Heijn zegt ook te gaan werken aan onder meer eethoeken in de winkel.

Lees het artikel op Nu.nl en Emerce.nl.

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Welke supermarkten zorgen voor het grootste online succes?

13 december 2018 | .Kenniscentrum | Voeding | Algemeen
Adformatie presenteert in samenwerking met OBI4wan een onderzoek naar online successen binnen zeven verschillende branches.Uit het onderzoek komt naar voren dat het aantal online […]
Bindinc

Coop scoort goed onder oudere consumenten

14 april 2016 | .Kenniscentrum | Voeding
Gebaseerd op Distrifood schrijft Pretwerk over het onderzoek dat is gecommuniceerd via de Shopper Marketing Poster. 32,4% van de omzet van de Coop lijkt afkomstig van gepensioneerden […]
Bindinc

Coop scoort goed onder oudere consumenten

14 april 2016 | .Kenniscentrum | Voeding
Gebaseerd op Distrifood schrijft Pretwerk over het onderzoek dat is gecommuniceerd via de Shopper Marketing Poster. 32,4% van de omzet van de Coop lijkt afkomstig van gepensioneerden […]