Home / Nieuws / Meeste winst te halen bij merkswitchers

Meeste winst te halen bij merkswitchers

Uit onderzoek van Ster en mediabureau Zigt blijkt dat het niet de leeftijd maar het gedrag is dat bepalend is voor het aankoopgedrag van consumenten. Het onderzoek werd uitgevoerd in oktober 2017 onder 2.038 Nederlanders in de leeftijd 25-79 jaar. Op basis van 22 stellingen over aankoopgedrag van merken zijn er verschillende groepen binnen merkentrouwheid te onderscheiden. Enerzijds heb je echte merkfans, die tegen elke prijs hun favoriete merk zouden kopen en anderzijds de merkswitchers, die steeds een ander merk kopen en meer interesse hebben in nieuwe merken.

Je haalt de meeste winst bij de switchers. En niet echt door je loyale klanten vaker bij jou te laten kopen. Nieuwe kopers laten je merk groeien. Uit het onderzoek blijkt ook dat switchers advertenties leuker en nuttiger vinden dan de gemiddelde consument. Een misverstand is dat adverteerders in hun campagnes zich steeds weer op de jongere doelgroep richten. Zo blijkt bijvoorbeeld dat in de automotivebranche 75% van de nieuwe auto’s wordt gekocht door 50-plussers, terwijl in reclames vaak jonge mensen zichtbaar zijn.

Lees het hele artikel op Ster.nl.

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Winkelen voor een beetje geluk

3 april 2017 | .Kenniscentrum | Algemeen | Retail
Veel vrouwen zijn gek op winkelen, ze staan ook bekend om hun hobby shoppen. Nodig of niet, af en toe tot zeer regelmatig moet er wat gekocht worden.Uit verschillende […]

Consumentenvertrouwen evolueert in de digitale tijd

22 mei 2017 | .Kenniscentrum | Algemeen | Retail
Meer dan acht op de tien gebruikers vertrouwen printadvertenties bij het nemen van een aankoopbeslissing.Zoals de recente stijging van de uitgaven aan beïnvloedingsmarketing […]

Geef millennials de ruimte – ook online

8 januari 2018 | Algemeen
Google de term millennials, en je wordt overspoeld met beelden van frisse, jonge mensen die lijken vastgelijmd aan hun mobiele telefoon. Maar klopt dit beeld wel? En pikken jonge mensen […]