Home / Nieuws / Geef de millennials maar een chatbot!

Geef de millennials maar een chatbot!

Service: essentieel voor een goede klantervaring. Kom niet met een lange wachttijd, want je raakt de millennial kwijt. Wat dacht je van de chatbot?

Millennials geven de voorkeur aan snelle tools en eenvoudige, maar duidelijke informatieverschaffing. Hierbij geven zij aan liever een app te gebruiken, dan een website en staan dus positief tegenover een goed werkende chatbot.

Een onderzoek naar ongemakken in serviceverlening werd gehouden onder 1.213 Nederlanders door marktonderzoeksbureau PanelWizard (in opdracht van energieleverancier Oxxio).

Volgens Generatie Y zijn dit de 3 belangrijkste irritaties:

  1. 64 procent ergert zich aan ‘in de wacht staan’. Het gaat hierbij om telefonisch of in chats waarbij antwoord of reactie lang op zich laat wachten.
  2. 45 procent vindt het irritant als er slecht vindbare of incomplete informatie is.
  3. 44 procent hekelt het feit dat de meeste klantenservices alleen op kantooruren bereikbaar zijn.

Wie doen het goed? En wie niet?

Vooral de inrichting van de digitale omgeving van de overheid wordt als erg slecht beoordeeld. Ook de service van internetproviders en de dienstverlening van verzekeraars komen niet goed uit het onderzoek. Daarnaast blijken energieleveranciers en banken als ‘minst irritant’ ervaren te worden. Vooral omdat deze mobiele applicaties gebruiken om zich te onderscheiden.

Lees het volledige artikel op customertalk.nl.

Ook geïnteresseerd in een chatbot voor uw dienst? Wij kunnen die voor u realiseren.

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Millennials willen meer dan alleen maar een gelukkig leven

27 augustus 2017 | .Kenniscentrum | Algemeen
“Wat je doet, maakt je gelukkig. Waarom je het doet, geeft je fulfillment.” Simon Sinek brengt hiermee via social media een Amerikaans onderzoek (2013) over millennials opnieuw onder de […]

Millennials doen wat eten betreft het minst wat ze zeggen

3 januari 2018 | .Kenniscentrum | Algemeen | Voeding | Algemeen
Millennials zeggen zich van alle generaties het meest zorgen te maken om hun gezondheid, maar zij handelen er het minst naar.Je komt ze tegen in hippe en gezonde eettentjes en ze […]

Patiënten willen inzicht in zorgkosten

21 december 2017 | .Kenniscentrum | Zorg | Algemeen
Uit grootschalig onderzoek van Motivaction in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid blijkt dat 80 procent van de patiënten graag wil weten wat de kosten voor zorg zijn. Het maakt […]