Home / Nieuws / Millennials willen op social media scoren met vakantiefoto’s

Millennials willen op social media scoren met vakantiefoto’s

Millennials willen graag jaloezie opwekken. Dat is een van de redenen om vakantiefoto’s te delen op social media, dat ermee vol lijkt te staan. Zelfs bij het kiezen van een reisbestemming houden ze er al rekening mee of er wel leuke foto’s voor social media gemaakt kunnen worden. Bijna 25% denkt hierover na. Ze gaan nog verder: in een op de 7 gevallen worden er nep- of gemanipuleerde foto’s geplaatst. En dat is nou weer net iets waar zo ongeveer de helft van de ondervraagden een hekel aan heeft. Dat het er op de bestemming heel anders blijkt uit te zien dan op de foto’s … al die filters maken het (nog) mooier dan het is.

Marktonderzoeksbureau Ruigrok | NetPanel deed onderzoek in opdracht van full-service online reisbureau Expedia. Van de ondervraagden geeft bijna de helft aan reisinspiratie op te doen op social media. Wat vrienden doen speelt dus een grote rol in de beslissing voor een bestemming, maar ook de vakantiefoto’s  van bloggers en influencers op social media.

In het artikel ook de populairste locaties en de foto’s die je beter niet kunt maken.

Lees het artikel op CustomerTalk.

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Helft Nederlandse millennials wil meer vakantie

28 november 2017 | .Kenniscentrum | Vakanties en reizen
Nederlanders zijn, op de Noren na, het meest tevreden met het vakantiebeleid van hun werkgever. Millennials zijn een stuk ontevredener dan de oudere generatie blijkt uit onderzoek van het […]

Booking.com onderzoekt de belangrijke eerste 24 uur van een vakantie

18 juli 2017 | .Kenniscentrum | Vakanties en reizen | Algemeen
De eerste 24 uur van een vakantie zetten de toon. Bijna de helft van alle reizigers (46%) is daarvan overtuigd en iets meer dan een derde (36%) zegt zelfs dat de eerste dag allesbepalend […]

Millennials nieuwe doelgroep voor de camping

21 december 2017 | .Kenniscentrum | Vakanties en reizen | Algemeen
De meerderheid van de recreatiebedrijven richt zich vooral op de 40-plusdoelgroep. Ze zouden zich meer moeten richten op de millennials. Waarom? De millennials zijn de beïnvloeders. Zij […]