Home / Nieuws / Nationaal Barbecue-onderzoek

Nationaal Barbecue-onderzoek

90 procent van de Nederlanders barbecuet wel eens, één op de drie zeker zes keer per jaar of vaker. Er wordt een 7,7 gegeven voor de gemiddelde BBQ die men bezoekt. En dat komt niet direct altijd door het eten, want dat is van ondergeschikt belang ten opzichte van de sfeer. Het productaanbod op een gemiddelde BBQ wordt bewuster bekeken en daardoor wat minder royaal. Dat is de trend, kwaliteit voor kwantiteit. Vegetarisch aanbod wordt breder geaccepteerd en men bakt, braadt en kookt op andere manieren.

Dit zijn uitkomsten uit het derde Nationale BBQ Onderzoek over 2017. Initiatiefnemers Trendbox/Motivaction en Activate&Co herhalen het onderzoek in de vroege zomer van 2018 vanwege de belangstelling. Ook België wordt dan in het onderzoek meegenomen.

Lees het artikel op Motivaction.nl.

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Trends in voeding: gemak, functioneel en gericht op levensfasen

9 november 2017 | .Kenniscentrum | Algemeen | Voeding
Gemak is het woord dat 2018 typeert als het om de voedingsbranche gaat. Die ontwikkeling is al een tijdje gaande, maar dat zal in de toekomst alleen maar toenemen. Consumptie on-the-go […]

Consument besteedt meer aan gezonde producten

23 mei 2016 | .Kenniscentrum | Voeding
Nu het economisch wat beter gaat, geven mensen weer meer uit aan voeding. Met name gezonde voeding als salades en fruit. Als het maar gezond én makkelijk is.Dat blijkt uit […]

Werknemer neemt weinig koffiepauze

9 november 2017 | .Kenniscentrum | Algemeen | Voeding
Vergeleken met andere Europeanen nemen Nederlanders op het werk gemiddeld weinig koffiepauze.Uit een onderzoek over koffie- en pauzegewoonten door het Europese Institute for Scientific […]