Home / Nieuws / Nationaal E-mailonderzoek: hoe gaat men om met e-mail en social media

Nationaal E-mailonderzoek: hoe gaat men om met e-mail en social media

Oktober 2017 – Spotler, een bedrijf dat e-mailmarketing software ontwikkelt en levert, lanceerde op 3 oktober het Nationaal E-mail-Onderzoek, de vijfde versie alweer. Het onderzoek laat zien hoe de Nederlander dit jaar met e-mail omgaat en vergelijkt het met bekende socialmediakanalen. Dit keer vanwege het lustrum ook interviews met deelnemers aan het Nationaal E-mail-onderzoek om het menselijke aspect erin te verduidelijken.

Er staan 26 conclusies in de resultaten van het onderzoek over het gebruik van e-mail en social media zoals WhatsApp, Facebook, Snapchat, sms, maar ook briefpost in Nederland is erin meegenomen.

• 93% van de Nederlanders is ingeschreven op e-mailnieuwsbrieven.
• Nederlanders ontvangen gemiddeld 86 e-mails per week.
• De meeste Nederlanders checken hun e-mail 1 tot 6 keer per dag.
• 75% van de Nederlanders heeft wel eens iets aangeschaft naar aanleiding van een reclamemail.
• Smartphone is het populairste device om e-mails op te lezen.

Lees het artikel op MarketingTribune.

Rechtstreeks naar Spotler om het onderzoek te downloaden.

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Ouderen steeds vaker op Facebook en Skype

31 augustus 2017 | .Kenniscentrum | Media en telecom | Statistieken
Het aantal ouderen op sociale media neemt snel toe. De laatste twee jaar is het gebruik van onder meer WhatsApp, Facebook en Twitter explosief toegenomen onder ouderen, terwijl het gebruik […]
Bindinc

Snapchat wint aan populariteit onder Millennials

31 oktober 2016 | .Kenniscentrum | Media en telecom
Snapchat heeft een prominente plaats in het palet van sociale media ingenomen en dat in relatief korte tijd.De mobiele app, die het delen van beelden in  een beperkte periode […]

De effectiviteit van klantcommunicatie | rapport

2 februari 2017 | .Kenniscentrum | Algemeen
Een onderzoek van MediaTest: Organisaties zetten vaak verschillende communicatiemiddelen in om de betrokkenheid van hun klanten te vergroten. In het onderzoek is ingezoomd op de […]