Home / Nieuws / Netflix-kijkers hebben bingewatch-systeem

Netflix-kijkers hebben bingewatch-systeem

Netflix-kijkers blijken er een duidelijk systeem op na te houden in hun kijkgedrag op de streamingdienst. Ze kijken eerst een serie, dan een film en dan weer een serie.

Netflix heeft onderzoek gedaan naar het kijkgedrag. Daaruit blijkt dat mensen na een serie behoefte hebben aan een film in hetzelfde genre, voordat ze weer aan een nieuwe serie beginnen.

Zoete rom-com
De meeste Netflix-abonnees (59%) lassen een pauze in van een dag of drie, voordat ze aan een nieuwe serie beginnen. Tijdens deze pauze kijkt meer dan de helft (61%) een film die past bij de serie die ze daarvoor hebben verslonden. Zo wordt de brave serie Unbreakable Kimmy Schmidt vaak opgevolgd door de zoete rom-com Crazy stupid love en de gevangenisserie Orange is the New Black door de strafrechtelijke comedy The big short.

Colombiaanse coke
Documentaires zijn ook een populaire post-binge-categorie. Na Narcos hebben veel kijkers zin in nog meer Colombiaanse cocaïne en gaan ze door met de fantastische documentaire Cartel land. Kijkers van de superheldenserie Marvel’s Luke Cage zappen naadloos door naar 13TH, een documentaire over raciale ongelijkheid.

 

Lees het artikel op Televizier.nl

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Disney lanceert on-demand-dienst

10 december 2018 | .Metadata | .Kenniscentrum | Media en telecom
Disney+ wordt de nieuwe grote concurrent van Netflix.De nieuwe dienst die Disney gaat lanceren, wordt Disney+ genoemd. Dit zal een on-demand-platform zijn met Disney-klassiekers, […]

Netflix groeit met verbluffende snelheid

13 november 2018 | .Kenniscentrum | Media en telecom
Netflix groeit boven eigen verwachting en die van analisten in snelle vaartSamen met de proefabonnees komt het aantal op zo’n 7 miljoen nieuwe abonnees in drie maanden, meer dan […]

Informatie doorslaggevend bij kijkkeuze

25 januari 2016 | .Metadata | .Kenniscentrum
Bij ruim een kwart van de kijkmomenten zijn de papieren tv-gids, aankondigingen of reclame op tv, aanbevelingen door bekenden en berichten op social media de belangrijkste triggers om iets […]