Home / Nieuws / Onderzoek ‘Succesvolle vormen van contentmarketing voor 50-plussers’

Onderzoek ‘Succesvolle vormen van contentmarketing voor 50-plussers’

Wat vindt de 50-plusser van nu eigenlijk van branded content? Leest of bekijkt men een advertorial eerder dan een platte advertentie, en welke elementen binnen de advertorial hebben hier dan invloed op? Herkent men branded content als commercieel? Welke rol speelt het in het beslisproces en zet het werkelijk aan tot actie? Welke call-to-action-elementen werken hierin het beste?

Om antwoord te krijgen op deze vragen heeft het Bindinc. Kenniscentrum, in samenwerking met Kantar Public, een onderzoek verricht naar de voorwaarden waaraan succesvolle branded content volgens 50-plusssers moet voldoen. Het onderzoek gaat verder in op belangrijke trends in het mediagebruik van 50- plussers. Schrijf je in en ontvang – zodra beschikbaar – als eerste de exclusieve onderzoeksresultaten!

Een sneakpreview van de resultaten:

  • 50-plussers zitten bijna allemaal op internet en 93% gebruikt social media.
  • Ze zijn voornamelijk ‘Observers’ en ‘Functionalist’: óf ze gebruiken internet veel maar voornamelijk om te observeren/zoeken, óf ze gebruiken internet relatief weinig, functioneel en niet social.
  • De doelgroep heeft relatief veel interesse in vakantie en reizen, voeding en elektronica. Wanneer er interesse is in een onderwerp zijn ze eerder geneigd hierover te lezen.
  • Het overgrote deel van de doelgroep herkent branded content als commerciële content. Ze zijn echter eerder geneigd de informatie tot zich te nemen.
  • Advertorials werken beter dan advertenties zolang het maar informatief, interessant en leuk is om te lezen. Content met veel wisselende beelden wordt beter beoordeeld.

In de loop van Q3 zal de exclusieve whitepaper gedeeld worden met geïnteresseerden. Als eerste de resultaten ontvangen van dit onderzoek naar de succesvolle vormen van contentmarketing voor de 50-plusdoelgroep? Stuur dan een e-mail naar kenniscentrum@bindinc.nl.

 

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Stijgende zorgkosten niet zomaar te wijten aan ouderen!

29 juni 2017 | .Kenniscentrum | Zorg | Algemeen | Financieel
Al jaren zijn de enorme zorgkosten in Nederland onderwerp van onderzoek en discussie. Met name de hoogte en de stijging ervan worden flink becommentarieerd. Hoe is het mogelijk dat de […]

Onderzoek: Branded content voor de 50-plusser

22 januari 2018 | .Kenniscentrum | Algemeen
Ontdek hoe 50-plussers branded content beoordelen.Wat doet branded content voor de geloofwaardigheid van een merk? Hoe transparant ervaren zij advertorials? Zet branded content […]

Nederlanders verdienen steeds meer

27 maart 2018 | .Kenniscentrum | Algemeen | Financieel | Algemeen
Het totaal van het reëel beschikbaar inkomen van de Nederlandse huishoudens is afgelopen jaar (2017) met 1,5 procent gestegen. Dit is alweer het vierde achtereenvolgende jaar dat […]