Home / Nieuws / Ook 65-plussers leren graag nog iets nieuws

Ook 65-plussers leren graag nog iets nieuws

Stilzitten na je pensioen kan altijd nog. De meeste mensen zijn daar nog veel te vitaal voor. Die willen nog wat nuttigs doen met hun tijd. Een uitje of vakantie plannen, maar daar vul je niet een heel jaar mee.

In de tussentijd nog iets gaan leren, iets heel anders dan je in je werkende leven deed, een hobby oppakken, een andere taal leren, een instrument bespelen; gewoon de schoolbanken weer in. De tijd tikt wat minder snel weg en het verrijkt je leven. Het brengt ‘reliëf’ aan en het zetten van een nieuwe stap geeft zelfvertrouwen. Een beetje inspanning helpt het ouder wordende brein ook om fit te blijven. Ook intensief bewegen helpt om te blijven focussen op wat je onthouden wilt, het ‘vertraagt’ uiteindelijk het ouder worden.

,,Om me heen zie ik gepensioneerden soms wat rondsjokken. Ze weten niet zo goed wat ze aan moeten met dat zwarte gat. Tegen die mensen zeg ik met nadruk: ga wat aan je conditie doen! Het heeft mij zoveel gebracht.”
Interessante verhalen van mensen die op latere leeftijd weer iets nieuws zijn gaan leren, je leest ze in het artikel op AD.nl.

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Millennials doen wat eten betreft het minst wat ze zeggen

3 januari 2018 | .Kenniscentrum | Algemeen | Voeding | Algemeen
Millennials zeggen zich van alle generaties het meest zorgen te maken om hun gezondheid, maar zij handelen er het minst naar.Je komt ze tegen in hippe en gezonde eettentjes en ze […]

Annemiek Lamers stelt zich voor

29 mei 2018 | Algemeen
Annemiek Lamers, teamleider cross-media binnen Bindinc., stelt zich voor. "Ik ben al geruime tijd werkzaam binnen de media. Wie ben ik: vrouw, moeder, 50+? Nee, het laatste nog niet […]

Nieuw: Rondetafelgesprek Nalatenschappen

4 september 2017 | .Publishing | .Kenniscentrum | .Custom Media | Algemeen | .Adverteren
Discussieer mee tijdens het rondetafelgesprek van Bindinc. Kennsicentrum over het thema 'Nalatenschap'. Wat zijn de do's don'ts in de communicatie? Wie benader je en en hoe?Als u ook […]