Home / Nieuws / Ouderen steeds vaker op Facebook en Skype

Ouderen steeds vaker op Facebook en Skype

Het aantal ouderen op sociale media neemt snel toe. De laatste twee jaar is het gebruik van onder meer WhatsApp, Facebook en Twitter explosief toegenomen onder ouderen, terwijl het gebruik door jongeren niet noemenswaardig is veranderd.

In de leeftijdsgroep van 45 tot 65 jaar steeg het gebruik van sociale media van 70 procent (2014) tot 83 procent (2016). Onder de 65-plussers steeg het aandeel ook snel, naar 39 procent (was 26). Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) deelde deze cijfers eind juni 2017.

Vooral het direct uitwisselen van berichtjes door ouderen is fors toegenomen, bijvoorbeeld via WhatsApp en Skype Messenger. Volgens de onderzoekers is een belangrijke reden het toegenomen smartphonebezit. Onder 12- tot 25-jarigen bleef het gebruik van sociale netwerken vrijwel gelijk, met 95 procent.

Het is bijna een noodzaak geworden voor ouderen om social media te gebruiken. Er zijn steeds meer bedrijven die alleen nog via internet zaken doen. Ook de overheid verwacht meer en meer dat je alles online doet. Ouderen kunnen om die reden niet achterblijven. En dus ook niet op social media.

Lees het artikel op AD.nl.

 

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

‘Nooit vrij van werk door digitalisering levert stress op’

21 september 2017 | .Kenniscentrum | Media en telecom | Statistieken
De scheiding tussen werk en privé wordt steeds kleiner. Je kunt onbeperkt online zijn tijdens een Europese vakantie, dus ook gewoon je werkmail bekijken, en 's avonds of in het weekend […]

57 procent Nederlanders vertrouwt sociale media niet

28 februari 2017 | .Kenniscentrum | Media en telecom | Statistieken
Vertrouwen in sociale media ernstig gedaald 66 procent maakt zich zorgen over de doorverkoop van gegevens, 54 procent maakt zich zorgen over hun gegevens, 57 procent weet niet of […]
Bindinc

Internetgebruik onder 75-plussers neemt toe

19 januari 2017 | .Kenniscentrum | Media en telecom
Oudere consumenten moeten niet buitenspel worden gezet in marketingplannen. Omdat internet steeds meer door alle leeftijden wordt gebruikt.65-plussers gebruiken internet voor […]