In marketing voor vijftigplussers gelden aanvullende regels, want deze generatie heeft deels nu eenmaal andere waarden. Handvatten die marketeers helpen bij het inspelen op de specifieke omstandigheden waarin de oudere generatie zich bevindt.
Voor alles is het belangrijk dat de mens, ongeacht zijn leeftijd, centraal staat en daarna pas de consument. Je moet je in de mens en zijn behoeften kunnen verplaatsen en dan is leeftijd niet belangrijk meer. Elk mens gaat voor geluk en producten en diensten moeten daaraan bijdragen.
Marketeers moeten aandacht geven aan: purpose (doel in het leven), pleasure (het leven leuk vinden) en pride (trots voelen).
Als marketeer zich die mindset eigen maken, dan leren ze de klant veel beter kennen. Een geschikte waardepropositie komt dan vanzelf.
In het artikel worden zeven punten gegeven voor het formuleren van waardeproposities die gericht zijn op een product of service voor de vijftigplus-klant.
Lees het artikel op MarketingFacts.
Inschrijven nieuwsbrief Bindinc.
U kunt zich hier inschrijven voor de Bindinc. Kenniscentrum nieuwsbrief.
Uw gegevens worden uitsluitend gebruikt voor communicatiedoeleinden van Bindinc. De frequentie van de nieuwsbrieven is eens per 4 à 6 weken.

