Home / Nieuws / Ouderen worden jonger

Ouderen worden jonger

In marketing voor vijftigplussers gelden aanvullende regels, want deze generatie heeft deels nu eenmaal andere waarden. Handvatten die marketeers helpen bij het inspelen op de specifieke omstandigheden waarin de oudere generatie zich bevindt.

Voor alles is het belangrijk dat de mens, ongeacht zijn leeftijd, centraal staat en daarna pas de consument. Je moet je in de mens en zijn behoeften kunnen verplaatsen en dan is leeftijd niet belangrijk meer. Elk mens gaat voor geluk en producten en diensten moeten daaraan bijdragen.
Marketeers moeten aandacht geven aan: purpose (doel in het leven), pleasure (het leven leuk vinden) en pride (trots voelen).

Als marketeer zich die mindset eigen maken, dan leren ze de klant veel beter kennen. Een geschikte waardepropositie komt dan vanzelf.

In het artikel worden zeven punten gegeven voor het formuleren van waardeproposities die gericht zijn op een product of service voor de vijftigplus-klant.

Lees het artikel op MarketingFacts.

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Nieuwe website voor Bindinc.

20 augustus 2017 | .Kenniscentrum | Algemeen | Algemeen
Misschien was het je al opgevallen: Bindinc. heeft een nieuwe website. En daar zijn wij heel trots op. Binnen de website kun je veel informatie vinden over de verschillende business […]

Ouderen hebben de toekomst

2 mei 2017 | .Kenniscentrum | Algemeen
Wat is oud, wanneer vind je jezelf oud en wanneer ga je daarnaar leven en handelen? En wanneer ziet de marketeer dat de beeldvorming moet veranderen?De meeste ouderen voelen […]

Informatie doorslaggevend bij kijkkeuze

25 januari 2016 | .Metadata | .Kenniscentrum
Bij ruim een kwart van de kijkmomenten zijn de papieren tv-gids, aankondigingen of reclame op tv, aanbevelingen door bekenden en berichten op social media de belangrijkste triggers om iets […]