Home / Nieuws / Online markt groeit, aantal online kopers daalt

Online markt groeit, aantal online kopers daalt

€ 5,55 miljard werd er uitgegeven bij webwinkels, verdeeld over 44,43 miljoen aankopen. Allemaal door Nederlandse consumenten van 15 jaar en ouder in het eerste kwartaal van 2017.

Dat betekent een groei van 11 procent vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Health & beauty en home & garden, de kleinere categorieën, stijgen significant, maar ook het segment fashion groeit met meer dan 30%. Wat wel opvalt is dat het aantal online kopers in de totale markt is gedaald met 1%.

Deze uitkomsten zijn te lezen in de ‘Thuiswinkel Markt Monitor’, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland. Uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK, in opdracht van brancheorganisatie Thuiswinkel.org, in samenwerking met PostNL.

 

Lees het artikel op CustomerTalk

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Nederlanders niet de fanatiekste online shoppers van Europa

28 februari 2017 | .Kenniscentrum | Media en telecom | Retail
Als het om fashion gaat, dan zijn Nederlanders wel de meest fanatieke online shoppers van Europa.Maar ondanks de grote mate van internettoegang (94%), zijn ze zeker niet de […]
Bindinc

Jongeren en mannen kopen vaker bloemen en planten online

31 januari 2017 | .Kenniscentrum | Algemeen | Media en telecom | Retail
Uit de Consumententracker van bloemen- en plantenveiling FloraHolland blijkt dat steeds meer consumenten producten op internet kopen. Uiteraard makkelijk en het scheelt tijd. Het maakt […]

Meer dan 20 miljard online bestedingen door Nederlanders

25 april 2017 | .Kenniscentrum | Media en telecom | Retail | Statistieken
Uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor door onderzoeksbureau GfK blijft dat Nederlandse consumenten vorig jaar gezamenlijk 20,16 miljard euro hebben uitgegeven in […]