Home / Nieuws / Niet samenwerken met je consumenten is verleden tijd

Niet samenwerken met je consumenten is verleden tijd

Beïnvloedings- of influencer marketing is groot geworden. Marketeers vertrouwen erop dat influencers hun trouwe achterban beïnvloeden. Bloggers en vloggers die een samenwerking hebben met bepaalde merken hebben zomaar duizenden volgers die zich met hen identificeren. Maar het gaat nog verder: aanbevelingen door mensen uit je eigen vertrouwde omgeving zijn nou eenmaal de meest betrouwbare vorm van marketing.

Gebruik dus de kracht van jouw consumenten als micro-influencers, hun visie is onmisbaar om jouw merk te bouwen. Wat verwachten zij van jouw merk, hoe zien ze de toekomst, waarom zijn ze zo blij met jouw product, of niet …
In het artikel lees je hoe grote merken als ABN Amro, Maes, Libresse en Zalando hier al ervaring mee opdeden.

Consumenten bepalen zelf welke merken ze in hun dagelijkse leven toelaten. Blijf wel relevant voor consumenten en benader ze op een authentieke manier. Gooi dus niet je hele marketingstrategie om, maar voeg de kracht van consumenten aan jouw marketingmix toe.

Wat zij vinden en hebben ervaren is van enorme waarde voor jouw merk. Ze zijn jouw goudmijn!

Lees meer op Trends van MarketingTribune.nl.

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Winkelen voor een beetje geluk

3 april 2017 | .Kenniscentrum | Algemeen | Retail
Veel vrouwen zijn gek op winkelen, ze staan ook bekend om hun hobby shoppen. Nodig of niet, af en toe tot zeer regelmatig moet er wat gekocht worden.Uit verschillende […]

Wat verwacht een consument van een winkel? (onderzoek)

2 mei 2017 | .Kenniscentrum | Algemeen | Retail
2000 Nederlanders en ruim 50 retailers deden mee aan een onderzoek van OnePoll in opdracht van Manhattan Associates om duidelijk te krijgen wat de verwachtingen van consumenten zijn […]
Bindinc

Toename aantal 65-plussers: wat kun je doen als horeca en retail?

8 december 2016 | .Kenniscentrum | Algemeen | Retail
Het aantal 65-plussers in Nederland groeit. Wat betekent dat voor horeca en retail? Welke kansen liggen er?Realiseert u zich voldoende hoe en of uw bedrijf is ingericht voor […]