Home / Nieuws / Niet samenwerken met je consumenten is verleden tijd

Niet samenwerken met je consumenten is verleden tijd

Beïnvloedings- of influencer marketing is groot geworden. Marketeers vertrouwen erop dat influencers hun trouwe achterban beïnvloeden. Bloggers en vloggers die een samenwerking hebben met bepaalde merken hebben zomaar duizenden volgers die zich met hen identificeren. Maar het gaat nog verder: aanbevelingen door mensen uit je eigen vertrouwde omgeving zijn nou eenmaal de meest betrouwbare vorm van marketing.

Gebruik dus de kracht van jouw consumenten als micro-influencers, hun visie is onmisbaar om jouw merk te bouwen. Wat verwachten zij van jouw merk, hoe zien ze de toekomst, waarom zijn ze zo blij met jouw product, of niet …
In het artikel lees je hoe grote merken als ABN Amro, Maes, Libresse en Zalando hier al ervaring mee opdeden.

Consumenten bepalen zelf welke merken ze in hun dagelijkse leven toelaten. Blijf wel relevant voor consumenten en benader ze op een authentieke manier. Gooi dus niet je hele marketingstrategie om, maar voeg de kracht van consumenten aan jouw marketingmix toe.

Wat zij vinden en hebben ervaren is van enorme waarde voor jouw merk. Ze zijn jouw goudmijn!

Lees meer op Trends van MarketingTribune.nl.

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Welke doelgroep levert jouw winkel omzet op?

21 december 2017 | .Kenniscentrum | Retail | Algemeen
Zou jij 17 tot 28% meer omzet willen? Stem je doelgroep dan af op wie er écht langs je winkel loopt. Als je aan de gemiddelde retailer vraagt wie zijn doelgroep is, hoor je meestal als […]

Winkelen voor een beetje geluk

3 april 2017 | .Kenniscentrum | Algemeen | Retail
Veel vrouwen zijn gek op winkelen, ze staan ook bekend om hun hobby shoppen. Nodig of niet, af en toe tot zeer regelmatig moet er wat gekocht worden.Uit verschillende […]

Influencers bepalen wat vrouwen kopen

4 januari 2017 | .Kenniscentrum | Media en telecom | Retail
Meer dan de helft van de vrouwen wordt over de streep getrokken door influencers om een bepaald product te kopen. Dat laat onderzoek zien van Influencer platform Bloglovin’.Het […]