Home / Nieuws / GfK DAM Jaaroverzicht 2018 (online bereiksonderzoek)

GfK DAM Jaaroverzicht 2018 (online bereiksonderzoek)

GfK Digital Audience Measurement (DAM), het online bereiksonderzoek waarin sinds 2013 continu het digitale gedrag van de Nederlandse bevolking wordt onderzocht: welke websites bezoeken zij en welke apps worden gebruikt?

Uit de laatste metingen blijkt dat het Instagram-bereik hard groeit. En dat Nederlandse radiomerken in december 2018 gezamenlijk een hoger bereik hadden dan Spotify. De grootste websites en apps van 2017 staan ook in 2018 boven aan de ranglijsten, Facebook bereikt in december 50% van de Nederlanders (13+), vergeleken met 36% in 2016.

Instagram, Snapchat en YouTube bereiken elke dag steeds meer jongeren (en ook andere leeftijdsgroepen). Muziek- en streamingdiensten Netflix en Spotify kennen ook een stijgende lijn en YouTube houdt haar positie in de top 5 van online merken.

Verder informatie over het belang van de smartphone en het gebruik daarvan en van de tablet. Met infographics.

Lees het artikel op de site van GfK.

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Resultaten onderzoek Trends in digitale media

4 februari 2019 | .Kenniscentrum | Media en telecom | Statistieken
Het onderzoek 'Trends in Digitale Media' laat zien dat Spotify de meest gebruikte app is op de smartphone.Nederlanders gebruiken hun smartphone steeds meer als een digitale […]

Instagram sterkst groeiende online platform van dit moment

12 april 2018 | .Kenniscentrum | Media en telecom | Statistieken
Het huidige medialandschap krijgt dankzij de opkomende socialmedia-kanalen een nieuwe dimensie. Nog steeds groeit het aantal gebruikers én komen er nieuwe online platformen bij. […]

Circa helft Nederlanders betaalt voor online tv

13 juni 2017 | .Kenniscentrum | Media en telecom | Statistieken
Om online tv te kunnen kijken, betaalt bijna de helft van de Nederlanders boven de 17 jaar weleens. Onderzoeksbureau GfK komt met deze conclusie in het nieuwste rapport waarvoor zo’n 1300 […]