Home / Nieuws / Streamingdiensten steeds meer in trek bij Nederlandse consument

Streamingdiensten steeds meer in trek bij Nederlandse consument

Nederlandse consumenten geven steeds meer geld uit aan het luisteren van muziek via online streamingdiensten, blijkt uit jaarcijfers van branchevereniging NVPI.

Het totale aandeel van streaming in Nederland groeide van 54,7 procent van de omzet in 2016 naar 63,8 procent in 2017. Gekeken naar bedragen is dit 108,6 miljoen euro dat vorig jaar naar streamingdiensten is gegaan.

De verwachting blijft positief, zo verwacht de NVPI. Ook blijkt uit de cijfers dat de omzet van de muzieksector in Nederland met 10,1 procent naar 170,5 miljoen euro is gestegen in de periode 2016/2017.

Andere opmerkelijke cijfers uit het jaarrapport zijn:

  • De totale omzet uit fysiek product bestond voor 30,6 procent uit de verkoop van lp’s en cd’s.
  • Wereldwijd is de omzet gestegen met 8,1 procent (IFPI).
  • Nederland staat op de elfde plaats als het gaat om omzet uit streamingdiensten.

Lees het volledige artikel op nu.nl.

 

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws
Bindinc

Eenvijfde van de online kopers winkelt met smartphone

12 december 2016 | .Kenniscentrum | Media en telecom | Retail
Het aantal online aankopen steeg in het derde kwartaal met een kwart ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Zo’n 2,1 miljoen mensen (20%), kochten minimaal één keer online via […]

Meer dan 20 miljard online bestedingen door Nederlanders

25 april 2017 | .Kenniscentrum | Media en telecom | Retail | Statistieken
Uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor door onderzoeksbureau GfK blijft dat Nederlandse consumenten vorig jaar gezamenlijk 20,16 miljard euro hebben uitgegeven in […]

Nederlanders niet de fanatiekste online shoppers van Europa

28 februari 2017 | .Kenniscentrum | Media en telecom | Retail
Als het om fashion gaat, dan zijn Nederlanders wel de meest fanatieke online shoppers van Europa.Maar ondanks de grote mate van internettoegang (94%), zijn ze zeker niet de […]