Home / Nieuws / Telefonisch contact donateur; ‘Nee, bedankt’

Telefonisch contact donateur; ‘Nee, bedankt’

Via de telefoon benaderd worden door goede doelen, daar zit de donateur niet op te wachten.

Ruim 90% van de Nederlandse donateurs vindt de benadering via telefoon onprettig. Maar liefst 34% van de Nederlandse donateurs geeft aan dat zij liever per mail worden benaderd voor een donateurschap.

Donateursvertrouwen wekken met direct persoonlijk contact lijkt niet de voorkeur te hebben. Ook lijkt sms en WhatsApp een belangrijke nieuwkomer in het wekken van donateurschap. Ook op deze manier wordt de Nederlandse consument niet graag benaderd.

Lees het artikel op thefundraiser.nl.

 

 

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Nalatenschappen voor goede doelen naar +3,4% per jaar

9 november 2017 | .Kenniscentrum | Goede doelen | Statistieken
Als testamenten meer de norm worden, dan kan de versnelling nog groter. De inkomsten uit nalatenschappen voor goede doelen maken het komende decennium een versnelde groeispurt van 2,6 […]

Weinig vertrouwen in bestedingen goede doel

2 mei 2013 | .Kenniscentrum | Goede doelen
Een derde van alle Nederlanders heeft geen enkel idee waar het geld dat ze aan goede doelen geven naartoe gaat. Een op de zes mensen heeft geen vertrouwen in de bestedingen van […]

Tips voor werven, binden & behouden voor leden- en brancheorganisaties

12 maart 2015 | .Kenniscentrum | Goede doelen
Leden- en brancheorganisaties ondervinden steeds meer problemen bij het werven, binden en behouden van hun leden. We leven in een tijd van snelle verandering. Verschillende markten […]