Home / Nieuws / Trends in voeding: gemak, functioneel en gericht op levensfasen

Trends in voeding: gemak, functioneel en gericht op levensfasen

Gemak is het woord dat 2018 typeert als het om de voedingsbranche gaat.
Die ontwikkeling is al een tijdje gaande, maar dat zal in de toekomst alleen maar toenemen. Consumptie on-the-go wordt gewoner. En ook zal het foodaanbod in 2018 nog meer gericht zijn op levensfases en functionaliteit. Bijvoorbeeld voeding gericht op ouderen, met meer eiwitten en vitamine D.

Stations, tankstations en bedrijfskantines veranderen als nieuwe afzetkanalen bovendien van pure exploitatielocaties naar prettige verblijfsplekken met een uitgebreid assortiment, wifi en schone wc’s.
Verpakkingen worden handiger voor gebruik onderweg. Je moet het dan met één hand kunnen openen.
Ook willen we zien wat we eten, zodat je bijvoorbeeld meer grof gesneden groente ziet. En textuur is de nieuwe smaak. Verandering van de vorm van eten geeft een andere smaaksensatie. Holle chocolaatjes geven een betere smaakbeleving en bovendien neem je minder calorieën in en je hebt minder grondstof nodig.

Lees het artikel op Voedingsindustrie.

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Millennials doen wat eten betreft het minst wat ze zeggen

3 januari 2018 | .Kenniscentrum | Algemeen | Voeding | Algemeen
Millennials zeggen zich van alle generaties het meest zorgen te maken om hun gezondheid, maar zij handelen er het minst naar.Je komt ze tegen in hippe en gezonde eettentjes en ze […]

Gevarieerde en uitgebalanceerde voeding steeds belangrijker voor 50-plusser

20 december 2017 | .Kenniscentrum | Voeding | Algemeen
Voor 98% van de 50-plussers is gezond ouder worden (zeer) belangrijk. 89% vindt een gevarieerde en uitgebalanceerde voeding hiervoor noodzakelijk. Dit blijkt uit de Mature Martket Monitor […]

Het verspillen van voedsel stopt pas bij dubbele prijzen

3 januari 2018 | .Kenniscentrum | Voeding | Algemeen
Uit onderzoek blijkt dat een kwart van de Nederlanders bijna geen voedsel meer zal verspillen als het twee keer zo duur zou zijn. Het onderzoek werd uitgevoerd door Motivaction in opdracht […]