Home / Nieuws / Winkelgedrag babyboomers en millennials verrassend

Winkelgedrag babyboomers en millennials verrassend

Dat de babyboomers veel geld uitgeven is niet zo verwonderlijk; ze zijn met velen en ze hebben flink wat te besteden. De jongere generaties hebben veel minder te besteden, maar vergis je niet in de millennials. Die worden ook ouder en blijken dan toch ineens aantrekkelijker.

Als ondernemer moet je de potentie van millennials niet negeren, maar ook de loyaliteit van de babyboomers niet uit het oog verliezen. Vind daarom de overeenkomsten en de verschillen tussen beide groepen. Het rapport Balancing Multi-generational Retail Strategies showt winkelpatronen en geeft strategieën waarmee beide groepen benaderd kunnen worden. Babyboomers en millennials houden bijvoorbeeld allebei van coupons, korting en koopjes.

Lees het artikel op Generationjourney.nl.

 

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Wat verwachten consumenten van een winkel? (onderzoek)

2 mei 2017 | .Kenniscentrum | Algemeen | Retail
2000 Nederlanders en ruim 50 retailers deden mee aan een onderzoek van OnePoll in opdracht van Manhattan Associates om duidelijk te krijgen wat de verwachtingen van consumenten zijn […]

Consumentengedrag rondom de feestdagen

21 december 2017 | .Kenniscentrum | Retail | Algemeen
Het is belangrijk te weten wat de consument drijft per feestdag om hier als fabrikant of retailer op in te spelen. De Motivaction Feestdagenmonitor biedt unieke kennis over de feestdagen […]
Bindinc

Toename aantal 65-plussers: wat kun je doen als horeca en retail?

8 december 2016 | .Kenniscentrum | Algemeen | Retail
Het aantal 65-plussers in Nederland groeit. Wat betekent dat voor horeca en retail? Welke kansen liggen er?Realiseert u zich voldoende hoe en of uw bedrijf is ingericht voor […]