Onderzoek: Zo vinden kijkers de weg in de contentjungle

In samenwerking met strategisch adviesbureau MindWise, doet Bindinc. een diepgaand onderzoek naar kijkgedrag op streamingdiensten. Er wordt in kaart gebracht welke factoren en omstandigheden bij kijkers een rol spelen in het keuzeproces.
Zoeken is frustrerend

Uit de eerste bevindingen blijkt dat het kijken naar streamingdiensten een bron van ontspanning is, maar ook van frustratie. Het zoekproces dat aan het kijken voorafgaat duurt te lang en is stressvol, geven respondenten aan.

Keuzestress en FOMO

Zeker in sociale situaties met meerdere kijkers is het lastig om tot een consensus te komen. Om frustratie te vermijden vluchten kijkers vaak naar titels die al vertrouwd zijn of ze haken helemaal af. Bij het maken van een keuze spelen naast eigen behoeftes en interesses ook sociale factoren – zoals tips uit de vriendenkring en ‘FOMO’ – een grote rol.

Branco Scherer
Data & Intelligence Specialist
Gratis whitepaper

“De bevindingen uit het onderzoek bieden streamingdiensten, tv-aanbieders en contentmakers concrete inzichten om hun platform en diensten beter te laten aansluiten op de behoeften van gebruikers.”

Benieuwd naar het volledige onderzoek? In januari worden de resultaten verwacht en is het whitepaper gratis te downloaden via onze website. Neem voor meer informatie contact op met branco.scherer@bindinc.nl.