Het printbereik van magazines is voor de tweede keer op rij stabiel gebleven en het digitale bereik steeg met 7%. Dit blijkt uit de rapportages NOM Mediamerken en NOM Print- en Doelgroepmonitor 2016-II die op 17 augustus 2017 door NOM zijn gepubliceerd. De NOM Printmonitor 2016-II bevat de gegevens over het bereik van dagbladen en magazines in de periode april 2016 t/m maart 2017. In deze periode hebben 17.081 Nederlanders van 13 jaar en ouder meegedaan aan dit onderzoek. Deze steekproef staat voor 14.338.000 Nederlanders van 13 jaar en ouder.
Uit NOM Mediamerken blijkt dat het digitaal bereik van magazinemerken ten opzichte van de vorige meting (2016-I) met 7% is gestegen. Het aandeel digitaal bereik (alle lezers die in de afgelopen 12 maanden digitaal hebben gelezen, kunnen ook print hebben gelezen) verschilt sterk per magazinecategorie. Bij de merken met een jonge doelgroep of mannelijke doelgroep is het aandeel digitaal over het algemeen het hoogst.
Top 5 magazines met het hoogste aandeel digitale lezers zijn: Beleggers Belangen (60%), New Scientist (51%), Radar+ (47%), TotaalTV (45%) en De Verwondering (44%).
Lees het hele artikel op de website van MMA.
Inschrijven nieuwsbrief Bindinc.
U kunt zich hier inschrijven voor de Bindinc. Kenniscentrum nieuwsbrief.
Uw gegevens worden uitsluitend gebruikt voor communicatiedoeleinden van Bindinc. De frequentie van de nieuwsbrieven is eens per 4 à 6 weken.

