TV Krant

TV Krant

TV Krant is voor adverteerders een massamedium voor een relatief jonge doelgroep. De zeer competitieve prijs-kwaliteitverhouding biedt adverteerders de mogelijkheid om de lezers van TV Krant snel en doelgericht te bereiken.

Het blad

TV Krant brengt zeer overzichtelijk het complete programmaoverzicht van een dag op slechts twee spreads. Veel uitgelichte televisieprogramma’s én films geven zo de highlights van de dag. Ook ontbreekt een ruime on-demand-rubriek niet. En naast televisie wordt er ook redactionele aandacht besteed aan bioscoopfilms en filmhuisfilms. Uiteraard nieuws uit de entertainmentwereld, de horoscoop en een puzzel. In een aantal nummers – specials – van TV Krant wordt extra aandacht besteed aan een specifiek onderwerp, zoals EK en Olympische Spelen. Deze vier pagina’s tellende special vormt voor adverteerders een extra kans om in een passend umfeld te adverteren.

Doelgroep

Jonge vijftigers in loondienst met studerende kinderen, voornamelijk woonachtig in de Randstad en de zuidelijke helft van Nederland. Ze houden van zekerheid, maar hebben met uitwonende kinderen ook geld over om wat meer voor zichzelf te doen. Het zijn levensgenieters, maar ze hechten ook veel waarde aan het welzijn van anderen. Ze houden van luchtig entertainment en interesseren zich voor wonen en klussen, lezen, auto’s/motoren, dieren en natuur, en eten en (wijn) drinken.

Cijfers

Bereik

160.000

Oplage

44.868

Over de doelgroep

Wie lezen TV Krant
  • 57% van de abonnees is rooms-katholiek
  • Opleidingsniveau en sociale klasse gelijk aan gemiddeld Nederland.
  • Slechts 4% woont in een bejaardentehuis.
  • 30% koopt gemiddeld tot zeer veel via internet.
  • Zeer ruime vertegenwoordiging onder ‘Ondernemende ouderen’, ‘Welgesteld gezin en emptynester’ en ‘Betrokken senioren’.
  • Charitypes; de ‘zeer gulle vrijwilliger’ en de ‘humanitaire veelgever’ komen relatief vaak voor onder de abonnees.

Pijlers

Belangrijke thema’s
  • Abonnees zijn meer dan gemiddeld geïnteresseerd in regionaal nieuws, info over rtv-programma’s, politiek en kunst en cultuur.
  • Ze kiezen relatief vaak voor een culturele of sportieve/actieve vakantie en minder vaak voor een zonvakantie.
  • Intensieve mediagebruikers: ze kijken gemiddeld 3 uur en 30 minuten tv per dag; dat is 20 minuten meer dan gemiddeld Nederland.
  • Ze kijken meer dan gemiddeld naar informatieve programma’s (nieuws, praatprogramma’s en documentaires).

Downloads

Meer weten?

 

Marchel Snoei
Accountmanager
marchel.snoei@bindinc.nl
06 10 36 11 14

 

Marcel Schotman
Accountmanager
marcel.schotman@bindinc.nl
06 21 34 49 30

 

Mariska van Beuzekom
Accountmanager Salessupport
mariska.vanbeuzekom@bindinc.nl
06 52 60 21 09