Pellentesque rutrum
Samenwerking met KWF

Sta op tegen kanker
Hoe kunnen we mensen activeren om naar een tv-uitzending te kijken waarin het KWF onder de aandacht komt?
Case
Bindinc. heeft KWF geholpen met het onder de aandacht brengen van een live-uitzending op tv: KWF Sta op tegen Kanker. Met als doel: nieuwe doelgroepen informeren over het belang van kankeronderzoek en het werven van nieuwe donateurs tijdens de uitzending.
Kijkers
725.000
Donateurs
18.270
Aanpak
Door de inzet van meerdere kanalen heeft Bindinc. een zeer grote doelgroep weten te bereiken. Zowel online als offline brachten we de kijker via contentmarketing in aanraking met de uitzending en het verhaal dat KWF wil vertellen. We publiceerden de uitzending o.a. als ‘programmatip’ in Avrobode. Hierin deelt ex-kankerpatiënt Dave zijn verhaal.
De betrokken 50-plusdoelgroep bereikten we met de programmagidsen en via Tvgids.nl (web & app) bereikten we online gebruikers van 20 t/m 65+ jaar.
Resultaat
De uitzending van ‘KWF Sta op tegen Kanker’ trok ruim 725.000 kijkers en leverde 18.270(!) nieuwe donateurs op. Doel behaald!