Yellowstone: strategische zet van Netflix?
11-06-2025Waarom is de populaire westernserie Yellowstone ineens ook te zien bij Netflix? Een bewuste zet? Wij duiken in de unieke data van Bindinc. Video Insights voor het antwoord.

Uit recent onderzoek van het commissariaat voor de Media blijkt dat traditionele media kampen met een afname in dagelijks gebruik, vooral bij jongeren. De Mediamonitor 2023 laat zien dat jongeren zich steeds meer richten op online platformen en videodiensten. Jongeren zijn vooral actief op sociale media, kijken online video’s, luisteren online radio of streamen muziek of podcasts. Dit geldt niet alleen voor de jongste generatie, want in de hele leeftijdsgroep tot 35 jaar daalt het traditionele lineaire tv-kijken stevig. Binnen deze groep is de gemiddelde kijktijd afgenomen van bijna 2,5 uur per dag in 2012 naar minder dan 1 uur in 2022.
Benieuwd naar meer? Lees het volledige artikel op www.VOD Insights.nl
Waarom is de populaire westernserie Yellowstone ineens ook te zien bij Netflix? Een bewuste zet? Wij duiken in de unieke data van Bindinc. Video Insights voor het antwoord.
Branco Scherer, Manager New Business bij Bindinc., schoof aan bij de Content Wars podcast om te vertellen over de opvallende verschuivingen in kijkgedrag bij streamers.
De markt voor streaming video is volop in beweging. Tijdens het live-event ‘Trends in kijkgedrag en de veranderende consument’ van Bindinc. deelden Branco Scherer van Bindinc. Video Insights en Rutger Tuit van Google opmerkelijke cijfers, trends en inzichten.
In de Nederlandse mediasector is AI niet meer weg te denken, en bij Bindinc. lopen we al jaren voorop in deze ontwikkeling. Om te zien welke lessen we kunnen leren van andere landen, reist Frank Mekkelholt, Manager Data & Technology bij Bindinc., naar India.