Het verrassende succes van Adolescense

Soms verschijnt er een titel op de streamingdiensten die onverwacht uitgroeit tot een grote hit. Adolescence was een nieuwe Netflix-titel, zonder bekende Hollywoodsterren of grote marketingcampagne. Toch werd het een van de SVOD-titels met het hoogste kijkaandeel in maart. Wie keken er naar Adolescence?
Hoge NPS-score

De miniserie Adolescence verscheen op 13 maart in zijn geheel op Netflix en trok – voor een nieuwe titel – meteen ongebruikelijk veel aandacht in de media en op de socials. Adolescence kreeg van de kijker een hoge waardering, maar wat vooral opviel was de NPS-score. De serie werd massaal aangeraden aan vrienden, familie en collega’s en was in maart dé must-see titel van Netflix.

Net als bij The White Lotus – dat in maart een grote en spraakmakende hit was voor HBO Max – is de Adolescence-kijker overwegend vrouw (68 procent). Ten opzichte van de gemiddelde Netflix-titel zijn de oudere kijkers oververtegenwoordigd, met name in de leeftijdsgroepen 55-64 en 65-80 jaar.

Meer weten?

Bindinc. VOD Insights geeft een nog uitgebreider beeld over Adolescence en het bijbehorende kijkersprofiel, maar ook over andere titels die Nederland heeft gekeken op de streamingplatforms. Daarnaast zijn ook analyses mogelijk op basis van bijvoorbeeld markttrends, doelgroepen, genres of specifieke titels. Meer weten over wat er allemaal mogelijk is? Mail naar info@bindinc.nl