Yellowstone: strategische zet van Netflix?
11-06-2025Waarom is de populaire westernserie Yellowstone ineens ook te zien bij Netflix? Een bewuste zet? Wij duiken in de unieke data van Bindinc. Video Insights voor het antwoord.

Op donderdag 3 juni vond het online event The Video Content Endgame plaats. Bindinc. kijkt terug op een geslaagd eerste livestream-event. Zo’n 250 kijkers zagen live de discussie over de toekomst van video-entertainment en het belang van samenwerken.
Presentator Frénk van der Linden ontving kopstukken uit de markt aan tafel. Peter van der Vorst (RTL), Marijn Poeschmann (YouTube), Raymond van der Vliet (VodafoneZiggo), Mezen Dannawi (NPO), Kaja Wolffers (Amazon Prime), Peter Lubbers (Banijay Benelux), Xander Czaikowski (Talpa) en Corry Siegers (Bindinc.) schoven aan. Het gesprek was prikkelend; er werden inzichten gedeeld en zelfs plannen voor samenwerking gesmeed.
Tijdens de stream werd gevraagd hoe de consument van de toekomst eruit ziet. ‘De kijker legt de lat heel erg hoog. Je komt er niet meer met zendtijdvulling zoals herhalingen’, aldus Mezen Dannawi van NPO. Ook Peter van der Vorst, directeur content bij RTL, deelde het inzicht dat de kijker het niet waardeert wanneer Videoland Originals op lineaire tv worden uitgezonden. Een eventuele samenwerking werd door zowel NPO en RTL niet uitgesloten, maar het kibbelen maakte duidelijk dat beide partijen nog niet zo ver zijn.
Naast de consument werden ook de onderwerpen content, verdienmodellen en ecosystemen besproken. Nieuwsgierig? De volledige livestream kan hier worden teruggekeken.
Waarom is de populaire westernserie Yellowstone ineens ook te zien bij Netflix? Een bewuste zet? Wij duiken in de unieke data van Bindinc. Video Insights voor het antwoord.
Branco Scherer, Manager New Business bij Bindinc., schoof aan bij de Content Wars podcast om te vertellen over de opvallende verschuivingen in kijkgedrag bij streamers.
De markt voor streaming video is volop in beweging. Tijdens het live-event ‘Trends in kijkgedrag en de veranderende consument’ van Bindinc. deelden Branco Scherer van Bindinc. Video Insights en Rutger Tuit van Google opmerkelijke cijfers, trends en inzichten.
In de Nederlandse mediasector is AI niet meer weg te denken, en bij Bindinc. lopen we al jaren voorop in deze ontwikkeling. Om te zien welke lessen we kunnen leren van andere landen, reist Frank Mekkelholt, Manager Data & Technology bij Bindinc., naar India.