Wie zijn wij

Wie zijn wij

Maandelijks kiezen 6,5 miljoen consumenten wat zij kijken door Bindinc.

Bindinc. is een mediabedrijf dat kijkers verbindt met content. Door programma-informatie op maat te verrijken met onze kennis over kijkers, maken wij programma’s aantrekkelijker, doelgroepgerichter en beter vindbaar. Zo maakt Bindinc. entertainmentgidsen – ook voor de grenzeloze mogelijkheden van digitale zenders en streamingvideo’s – in de breedste zin van het woord. En dat past bij ons, want van oudsher zijn wij marktleider in tv-gidsen in print.

Met een enorme database van 6,5 miljoen kijkers kent Bindinc. hun kijk(ers)gedrag als geen ander. En deze database groeit gestaag. Kijkers maken iedere dag weer keuzes, waardoor onze kennis over videokijkend Nederland continu groeit.

Dit actuele en steeds verder ontwikkelende bereik stellen wij ter beschikking aan onze opdrachtgevers. Zo is Bindinc. doelgroepvinder voor content owners, distributeurs, adverteerders en telecomproviders en ledenbinder voor omroepen.

Wij beschikken over een onuitputtelijke bron van informatie en inzichten over content en consumentengedrag, kanalen, creatie en devices. Met onze kennis van kijkers helpen wij onze partners om beter invulling te geven aan hun rol in de markt. Met een flinke dosis energie en innovatiedrang verrassen wij onze partners dagelijks met scherpe voorstellen. Wij zijn de stabiele factor in een snel veranderende wereld.

 

Gabrielle de Jong
Directeur
managementsupport@bindinc.nl

 

Frank Mekkelholt
Manager Data & Technology
frank.mekkelholt@bindinc.nl

 

Branco Scherer
Manager New Business
branco.scherer@bindinc.nl

 

Mark Duursma
Manager Finance & Operations
mark.duursma@bindinc.nl

 

Maartje van Huis
Uitgever
maartje.vanhuis@bindinc.nl

 

Marcel Beuker
Manager HR
marcel.beuker@bindinc.nl

Hier komen we vandaan

Bijna 100 jaar geleden startten we met onze eerste gidsen, de voorlopers van NCRV-gids en Avrobode. Het bedrijf zoals wij dat nu kennen, startte in 1995. Het moment waarop AVRO, KRO en NCRV de handen ineensloegen en hun uitgeefactiviteiten en expertise bundelden. Zo konden we onze aandacht nog meer richten op de redactionele inhoud én een gestroomlijnd uitgeefproces. En werd huisvesten, inkopen, organiseren en exploiteren een stuk efficiënter. Vanaf 2013 nam het belang van metadata toe, omdat NPO de regiefunctie op lineaire data (MIS) aan ons overdroeg. Zo spelen we vandaag een rol in alle facetten van entertainmentinformatie: onafhankelijk en veelzijdig. Ons uitgangspunt is de wens en behoefte van de kijker.

De rode draad: flexibel blijven
Onze wortels zitten dus in vorm én inhoud. We zijn immers gebouwd op diepgaande kennis van entertainment-informatie, data en kijkers. Dat is geen vastgeroest gedachtengoed, maar een meer dan flexibele houding ten aanzien van de technologische en sociale veranderingen in onze wereld. Waren we ooit marktleider in printgidsen, nu zijn we nog steeds marktleider in gidsen – nu inclusief de grenzeloze mogelijkheden van digitaal en streamingvideo.

Content vindbaar maken
Bereik in entertainment
Uitgeefdiensten voor gidsen