Bindinc.-gids TrosKompas reikt Oeuvre Award uit
15-12-2025Sinds 2025 wordt de TrosKompas gemaakt en uitgegeven door Bindinc. Vast onderdeel is de jaarlijkse uitreiking van de TrosKompas Oeuvre Award. Dit jaar is de prijs toegekend aan BZN.
Bindinc. VOD Insights geeft inzicht in vraag en aanbod op het gebied van streaming video in Nederland. Wij bieden iedere maand overzicht in de constant veranderende VOD markt en we geven datagedreven inzichten over content, doelgroepen en platforms. Bijvoorbeeld:
Branco Scherer vertelt in een interview met Broadcast Magazine: ‘Een kleine 70% van Nederland kijkt naar streamingplatforms. Nu lees je twee keer per jaar hoeveel abonnees Netflix en Videoland heeft, maar verder zijn het black boxen. Niemand weet waarom abonnees kijken of hoe vaak. Kijk je solo of samen? Wil je de serie bingen of juist niet? Als we vraag en antwoord op elkaar leggen wordt het pas echt interessant’.
Iedere maand vraagt Bindinc. 4.000 Nederlanders tussen de 16 en 80 jaar naar hun kijkgedrag op de streamingdiensten. Dit panel is representatief voor de Nederlandse bevolking. De waardevolle inzichten die hieruit voortkomen worden maandelijks gedeeld via een persoonlijk dashboard, consultants en een report.
‘Platforms weten redelijk goed wat eigen abonnees doen, maar niemand overziet de hele markt. Waar zit de churn bij de concurrent? Wat is de top 5 best bekeken series bij Disney+ of HBO Max? Welke genres scoren bovengemiddeld? Omdat dit nu al een maandelijkse rapportage is, wordt het een ongoing proces waaruit je trends kunt halen. Op macro- en microniveau.’, aldus Branco Scherer.
De top drie best bekeken films en series in februari 2023 zijn:
Volg Bindinc. op LinkedIn voor nog meer waardevolle inzichten over de Nederlandse streamingmarkt of mail naar info@bindinc.nl voor meer informatie.
Sinds 2025 wordt de TrosKompas gemaakt en uitgegeven door Bindinc. Vast onderdeel is de jaarlijkse uitreiking van de TrosKompas Oeuvre Award. Dit jaar is de prijs toegekend aan BZN.
Bindinc. werkt aan een diepgaand onderzoek naar kijkgedrag op streamingdiensten. Welke factoren en omstandigheden spelen bij kijkers een rol in het keuzeproces?
De populariteit van het Love Reality-genre heeft geleid tot een grote verscheidenheid aan titels uit binnen- en buitenland. Bindinc. Video Insights onderzocht hoe de Nederlandse kijker deze datingprogramma’s bekijkt en waardeert.
Hoeveel wordt er in Nederland gratis meegekeken op het streamingabonnement van een ander? Bindinc. Video Insights onderzocht het meeliftgedrag en ontdekte opvallende verschillen tussen de streamingdiensten.