Bindinc.-gids TrosKompas reikt Oeuvre Award uit
15-12-2025Sinds 2025 wordt de TrosKompas gemaakt en uitgegeven door Bindinc. Vast onderdeel is de jaarlijkse uitreiking van de TrosKompas Oeuvre Award. Dit jaar is de prijs toegekend aan BZN.
De Nederlandse kijker heeft meer te zien dan ooit. Dat maakt het voor alle spelers in de videomarkt lastig om hun doelgroepen te bereiken en te behouden. Om daarbij behulpzaam te zijn heeft Bindinc. een dienst ontwikkelt die laat zien wat er gebeurt in het Nederlandse vod-landschap.
Branco Scherer, Manager New Business bij Bindinc., vertelt erover in een interview met mediawebsite Spreekbuis.nl: “We begeven ons op een nieuw terrein. Voor het eerst ontstaat er inzicht in wat de Nederlandse gebruikers van de streamingdiensten doen. Wat ze kijken, wat ze goed vinden of wat ze juist niet goed vinden. Bindinc. brengt het hele streaminglandschap in beeld.”
Bindinc. VOD Insights maakt gebruik van een grote hoeveelheid gegevens, waaronder data uit een permanent onderzoek onder kijkers. De verkregen inzichten zijn representatief voor Nederland en van groot belang voor de streamingdiensten zelf, maar ook voor producenten van videocontent, adverteerders, tv-zenders en de overheid. Hoe dat precies zit, hoe de inzichten tot stand komen, en welke data nog meer beschikbaar zijn vertelt Branco in het interview.
Wil jij weten wat Bindinc. VOD Insights voor jou kan betekenen? Neem contact met ons op of bekijk de website.
Sinds 2025 wordt de TrosKompas gemaakt en uitgegeven door Bindinc. Vast onderdeel is de jaarlijkse uitreiking van de TrosKompas Oeuvre Award. Dit jaar is de prijs toegekend aan BZN.
Bindinc. werkt aan een diepgaand onderzoek naar kijkgedrag op streamingdiensten. Welke factoren en omstandigheden spelen bij kijkers een rol in het keuzeproces?
De populariteit van het Love Reality-genre heeft geleid tot een grote verscheidenheid aan titels uit binnen- en buitenland. Bindinc. Video Insights onderzocht hoe de Nederlandse kijker deze datingprogramma’s bekijkt en waardeert.
Hoeveel wordt er in Nederland gratis meegekeken op het streamingabonnement van een ander? Bindinc. Video Insights onderzocht het meeliftgedrag en ontdekte opvallende verschillen tussen de streamingdiensten.