Tweede Gouden Televizier-Ring voor Vandaag Inside
17-10-2025Met een ruime meerderheid van stemmen won Vandaag Inside (SBS6) de 60ste Gouden Televizier-Ring.
De Nederlandse kijker heeft meer te zien dan ooit. Dat maakt het voor alle spelers in de videomarkt lastig om hun doelgroepen te bereiken en te behouden. Om daarbij behulpzaam te zijn heeft Bindinc. een dienst ontwikkelt die laat zien wat er gebeurt in het Nederlandse vod-landschap.
Branco Scherer, Manager New Business bij Bindinc., vertelt erover in een interview met mediawebsite Spreekbuis.nl: “We begeven ons op een nieuw terrein. Voor het eerst ontstaat er inzicht in wat de Nederlandse gebruikers van de streamingdiensten doen. Wat ze kijken, wat ze goed vinden of wat ze juist niet goed vinden. Bindinc. brengt het hele streaminglandschap in beeld.”
Bindinc. VOD Insights maakt gebruik van een grote hoeveelheid gegevens, waaronder data uit een permanent onderzoek onder kijkers. De verkregen inzichten zijn representatief voor Nederland en van groot belang voor de streamingdiensten zelf, maar ook voor producenten van videocontent, adverteerders, tv-zenders en de overheid. Hoe dat precies zit, hoe de inzichten tot stand komen, en welke data nog meer beschikbaar zijn vertelt Branco in het interview.
Wil jij weten wat Bindinc. VOD Insights voor jou kan betekenen? Neem contact met ons op of bekijk de website.
Met een ruime meerderheid van stemmen won Vandaag Inside (SBS6) de 60ste Gouden Televizier-Ring.
Uit de zee van beschikbare Video On Demand-titels blijkt de kijker vooral een beperkt aantal populaire programma’s, series en films te kiezen. Bindinc. Video Insights bracht in kaart hoe belangrijk die populaire titels zijn in het VOD-landschap.
Volgens Fabric, internationale specialist in datamanagement voor de media industrie, gaat het niet goed met Nederlandse content op streamingplatforms. Klopt dit met onze metingen van het Nederlandse SVOD-kijkgedrag?
Reclamespots op streamingdiensten zijn goed voor een groeiend percentage van het totale bedrag aan spotbestedingen. Bindinc. Video Insights onderzocht of de Nederlandse SVOD-kijker nu vaker reclames voorbij ziet komen dan een jaar geleden.