Yellowstone: strategische zet van Netflix?
11-06-2025Waarom is de populaire westernserie Yellowstone ineens ook te zien bij Netflix? Een bewuste zet? Wij duiken in de unieke data van Bindinc. Video Insights voor het antwoord.

In de nieuwste aflevering van de podcast Content Wars vertelt Branco Scherer over Bindinc. VOD Insights. Met presentatoren Jelle Maasbach en Kirsten Jan van Nieuwenhuijzen praat hij over streamingdiensten, videocontent en het opmerkelijke gedrag van de Nederlandse kijkers.
Branco licht toe hoe Bindinc. als eerste inzichten heeft in het kijkgedrag van Nederland op streamingdiensten. In samenwerking met het bekende onderzoeksbureau Motivaction is een representatief panel opgesteld, waarmee de data en insights verzameld worden.
Een van de leukste onderdelen van deze aflevering van Content Wars is dat de kenners samen toplijstjes bespreken die voor nieuwe inzichten zorgen. Natuurlijk komt aan bod welke series de afgelopen tijd het best bekeken zijn. Ook wordt besproken welke videocontent het meest aangeraden wordt. Maar Branco heeft ook een aantal inzichten meegenomen die minder voor de hand liggen. Bijvoorbeeld: hoe goed wordt de Formule 1 op Viaplay door vrouwen bekeken? Welke serie van Disney+ is een hit bij mannen in de Randstad? En waardoor was Videoland de grote winnaar in de eerste maanden van dit jaar?
Luister deze aflevering (nummer #54) van Content Wars in je favoriete podcastapp of meteen hier:
Voor meer informatie neem contact met ons op of lees meer op de website.
Waarom is de populaire westernserie Yellowstone ineens ook te zien bij Netflix? Een bewuste zet? Wij duiken in de unieke data van Bindinc. Video Insights voor het antwoord.
Branco Scherer, Manager New Business bij Bindinc., schoof aan bij de Content Wars podcast om te vertellen over de opvallende verschuivingen in kijkgedrag bij streamers.
De markt voor streaming video is volop in beweging. Tijdens het live-event ‘Trends in kijkgedrag en de veranderende consument’ van Bindinc. deelden Branco Scherer van Bindinc. Video Insights en Rutger Tuit van Google opmerkelijke cijfers, trends en inzichten.
In de Nederlandse mediasector is AI niet meer weg te denken, en bij Bindinc. lopen we al jaren voorop in deze ontwikkeling. Om te zien welke lessen we kunnen leren van andere landen, reist Frank Mekkelholt, Manager Data & Technology bij Bindinc., naar India.