Bindinc.-gids TrosKompas reikt Oeuvre Award uit
15-12-2025Sinds 2025 wordt de TrosKompas gemaakt en uitgegeven door Bindinc. Vast onderdeel is de jaarlijkse uitreiking van de TrosKompas Oeuvre Award. Dit jaar is de prijs toegekend aan BZN.
Nederlandse videocontent is populair. Niet alleen staan er steeds meer titels op de streamingdiensten, er wordt ook meer naar gekeken.
“Het aanbod is fors gestegen, met meer dan 10% ten opzichte van vorig kwartaal”, zegt Branco Scherer (manager New Business bij Bindinc.) in de nieuwste aflevering van Content Wars. “Ook het kijkgedrag stijgt flink. Daar zien we een stijging van 9% ten opzichte van vorig kwartaal”.
Met podcast-hosts Jelle Maasbach en Kirsten Jan van Nieuwenhuijzen duikt Branco in de meest opvallende data van Bindinc. VOD Insights. Wat zijn bijzondere ontwikkelingen van het afgelopen kwartaal? Wat waren de populairste titels? Om een compleet beeld te vormen, wordt in de podcast niet alleen gesproken over Nederlandse videocontent, maar komen ook opvallende producties uit het buitenland aan bod.
Wil je meer weten over de streamingtrends van het afgelopen kwartaal? Luister dan hier de hele podcast of neem contact op met Branco via branco.scherer@bindinc.nl
Sinds 2025 wordt de TrosKompas gemaakt en uitgegeven door Bindinc. Vast onderdeel is de jaarlijkse uitreiking van de TrosKompas Oeuvre Award. Dit jaar is de prijs toegekend aan BZN.
Bindinc. werkt aan een diepgaand onderzoek naar kijkgedrag op streamingdiensten. Welke factoren en omstandigheden spelen bij kijkers een rol in het keuzeproces?
De populariteit van het Love Reality-genre heeft geleid tot een grote verscheidenheid aan titels uit binnen- en buitenland. Bindinc. Video Insights onderzocht hoe de Nederlandse kijker deze datingprogramma’s bekijkt en waardeert.
Hoeveel wordt er in Nederland gratis meegekeken op het streamingabonnement van een ander? Bindinc. Video Insights onderzocht het meeliftgedrag en ontdekte opvallende verschillen tussen de streamingdiensten.