Yellowstone: strategische zet van Netflix?
11-06-2025Waarom is de populaire westernserie Yellowstone ineens ook te zien bij Netflix? Een bewuste zet? Wij duiken in de unieke data van Bindinc. Video Insights voor het antwoord.

Ook in Nederland was de Zuid-Koreaanse serie een groot succes, en dat zag Bindinc. VOD Insights terug in de metingen rond deze titel. In januari stond Squid Game op de derde plaats in de lijst van scripted series met het grootste kijkersaandeel. De serie had een bovengemiddeld hoge NPS, wat betekent dat kijkers hem zouden aanraden aan anderen, en een opvallend hoge Attentive Reach. Kijkers keken dus met volle aandacht, wat iedereen die de serie kent zal begrijpen.
Wie is precies de Nederlandse Squid Game-kijker? Bindinc. VOD Insights zag dat de serie populairder was bij mannen dan bij vrouwen, en dat de kijkers met een bovengemiddeld inkomen goed vertegenwoordigd zijn. Opvallend is de leeftijd van de Squid Game-kijker: 79 procent van de kijkers is jonger dan 34 jaar, wat uitzonderlijk is voor een scripted serie voor volwassenen.
Voor adverteerders zou Squid Game de ideale titel zijn om de doelgroep te bereiken van jonge mannen met een hoog inkomen, die ook nog eens op het puntje van hun stoel zitten. Mocht adverteren op Netflix in de komende periode mogelijk worden, dan weet het Bindinc. SAVOD Dashboard adverteerders te vertellen naar welke Netflix-titels hun doelgroep kijkt. Het derde en laatste seizoen van Squid Game verschijnt op 27 juni op de streamingdienst.
Wil je meer inzichten van Bindinc. VOD Insights rondom Squid Game of andere videocontent, de grote streamingdiensten of het gedrag van de Nederlandse kijker? Stel je vraag via info@bindinc.nl
Waarom is de populaire westernserie Yellowstone ineens ook te zien bij Netflix? Een bewuste zet? Wij duiken in de unieke data van Bindinc. Video Insights voor het antwoord.
Branco Scherer, Manager New Business bij Bindinc., schoof aan bij de Content Wars podcast om te vertellen over de opvallende verschuivingen in kijkgedrag bij streamers.
De markt voor streaming video is volop in beweging. Tijdens het live-event ‘Trends in kijkgedrag en de veranderende consument’ van Bindinc. deelden Branco Scherer van Bindinc. Video Insights en Rutger Tuit van Google opmerkelijke cijfers, trends en inzichten.
In de Nederlandse mediasector is AI niet meer weg te denken, en bij Bindinc. lopen we al jaren voorop in deze ontwikkeling. Om te zien welke lessen we kunnen leren van andere landen, reist Frank Mekkelholt, Manager Data & Technology bij Bindinc., naar India.