Yellowstone: strategische zet van Netflix?
11-06-2025Waarom is de populaire westernserie Yellowstone ineens ook te zien bij Netflix? Een bewuste zet? Wij duiken in de unieke data van Bindinc. Video Insights voor het antwoord.

De miniserie Adolescence verscheen op 13 maart in zijn geheel op Netflix en trok – voor een nieuwe titel – meteen ongebruikelijk veel aandacht in de media en op de socials. Adolescence kreeg van de kijker een hoge waardering, maar wat vooral opviel was de NPS-score. De serie werd massaal aangeraden aan vrienden, familie en collega’s en was in maart dé must-see titel van Netflix.
Net als bij The White Lotus – dat in maart een grote en spraakmakende hit was voor HBO Max – is de Adolescence-kijker overwegend vrouw (68 procent). Ten opzichte van de gemiddelde Netflix-titel zijn de oudere kijkers oververtegenwoordigd, met name in de leeftijdsgroepen 55-64 en 65-80 jaar.
Bindinc. VOD Insights geeft een nog uitgebreider beeld over Adolescence en het bijbehorende kijkersprofiel, maar ook over andere titels die Nederland heeft gekeken op de streamingplatforms. Daarnaast zijn ook analyses mogelijk op basis van bijvoorbeeld markttrends, doelgroepen, genres of specifieke titels. Meer weten over wat er allemaal mogelijk is? Mail naar info@bindinc.nl
Onze analyse over de kijkers van de hitseries ‘The White Lotus’ en ‘Adolecense’ verscheen ook als artikel in Broadcast Magazine. Lees het hier.
Waarom is de populaire westernserie Yellowstone ineens ook te zien bij Netflix? Een bewuste zet? Wij duiken in de unieke data van Bindinc. Video Insights voor het antwoord.
Branco Scherer, Manager New Business bij Bindinc., schoof aan bij de Content Wars podcast om te vertellen over de opvallende verschuivingen in kijkgedrag bij streamers.
De markt voor streaming video is volop in beweging. Tijdens het live-event ‘Trends in kijkgedrag en de veranderende consument’ van Bindinc. deelden Branco Scherer van Bindinc. Video Insights en Rutger Tuit van Google opmerkelijke cijfers, trends en inzichten.
In de Nederlandse mediasector is AI niet meer weg te denken, en bij Bindinc. lopen we al jaren voorop in deze ontwikkeling. Om te zien welke lessen we kunnen leren van andere landen, reist Frank Mekkelholt, Manager Data & Technology bij Bindinc., naar India.