Ons Kenniscentrum richtte zich eerst vooral op het consumentengedrag van gezinnen. Maar tegenwoordig leggen we met name de 50-plusser onder de loep. Met reden: dit is de meest bloeiende (en meest koopkrachtige) doelgroep in Nederland. Door ons onderzoek – binnen voor de 50-plusser relevante thema’s als gezondheid, financiën en vakantie & reizen – kunnen we u consumentenkennis in handen geven die u helpt uw doelgroep(en) effectief te bereiken, te boeien en te binden.

Op onze website vindt u whitepapers en korte samenvattingen van de onderzoeken die wij uitvoerden. Bijvoorbeeld over de producten en diensten die ons eigen TestPanel onder de kritische loep nam. We organiseren ook regelmatig presentaties van onze onderzoeksresultaten en leveren bijdragen aan congressen en seminars. Verder houden we Rondetafelgesprekken, waarbij we met u en uw collega-adverteerders, mediabureaus en marketeers ervaringen en inzichten uitwisselen. Na afloop weet u hoe u uw doelgroep effectief kunt benaderen.

Wat beweegt 50-plussers en hoe consumeren zij? Welke media gebruiken jonge gezinnen? Vragen waarop het Bindinc. Kenniscentrum antwoorden zoekt. En blijft zoeken, want er zijn voortdurend trends en ontwikkelingen die de mensen en hun (consumenten)gedrag beïnvloeden. De markt volgt voortaan de mens. Dit maakt doelgroeponderzoek zo relevant. Dat er genoeg te ontdekken valt, kunt u hieronder lezen.