TrosKompas

TrosKompas
Met TrosKompas bereik je snel en gericht een grote doelgroep. Interessant ook om met een special of bijlage in dit passende umfeld te staan. Het handige formaat in combinatie met de hoge oplage geeft uitstekende resultaten in respons. De belangstelling voor reclame is bij TrosKompas-lezers sowieso bovengemiddeld (index 282).
Het blad
Het succesvolle en handige AVROTROS-omroepblad TrosKompas brengt wekelijks het complete programmaoverzicht. Inclusief alle best bekeken digitale kanalen en uitgebreide achtergrondinformatie over het programma-aanbod. De on-demand-rubriek over programma’s op Netflix, Videoland, NLZiet, NPO Plus, Disney+, Apple TV, Pathé Thuis, Amazon Prime, Cinetree, PICL, etc.
Ook vind je filmrecensies in Filmkompas, interviews met tv-persoonlijkheden uit de actualiteit, columnisten van naam – o.a. Antoinette Hertsenberg, Freek Vonk –, lifestylerubrieken, een horoscoop en diverse (mini)puzzels in de gids, die allemaal aanknopingspunten bieden voor adverteren.
Doelgroep
De lezer is gemiddeld zo’n 60 jaar, woont voornamelijk in een koophuis door het hele land, met concentratie in de Randstad en de zuidelijke helft. Kernwaarden zijn genieten, familiebanden, wereldvrede en hulpvaardigheid. Interesses liggen op het vlak van cultuur (musical, theater), sport, auto’s/motoren en huis en tuin. Qua vakantie heeft een winter-zonvakantie de voorkeur, verder zijn cruisevakanties en vakanties in Nederland ook in trek. Ze doen vaker dan gemiddeld Nederland mee aan loterijen en hebben een voorliefde voor dieren.
Cijfers
Bereik
323.000
Oplage
146.800
Interesses
van de lezers van TrosKompas- 57% van de abonnees is rooms-katholiek
- Opleidingsniveau en sociale klasse gelijk aan gemiddeld Nederland.
- Slechts 4% woont in een bejaardentehuis.
- 30% koopt gemiddeld tot zeer veel via internet.
- Zeer ruime vertegenwoordiging onder ‘Ondernemende ouderen’, ‘Welgesteld gezin en emptynester’ en ‘Betrokken senioren’.
- Charitypes; de ‘zeer gulle vrijwilliger’ en de ‘humanitaire veelgever’ komen relatief vaak voor onder de abonnees.