TrosKompas

TrosKompas

Met TrosKompas bereik je snel en gericht een grote doelgroep. Interessant ook om met een special of bijlage in dit passende umfeld te staan. Het handige formaat in combinatie met de hoge oplage geeft uitstekende resultaten in respons. De belangstelling voor reclame is bij TrosKompas-lezers sowieso bovengemiddeld (index 282).

Het blad

Het succesvolle en handige AVROTROS-omroepblad TrosKompas brengt wekelijks het complete programmaoverzicht. Inclusief alle best bekeken digitale kanalen en uitgebreide achtergrondinformatie over het programma-aanbod. De on-demand-rubriek over programma’s op Netflix, Videoland, NLZiet, NPO Plus, Disney+, Apple TV, Pathé Thuis, Amazon Prime, Cinetree, PICL, etc.
Ook vind je filmrecensies in Filmkompas, interviews met tv-persoonlijkheden uit de actualiteit, columnisten van naam – o.a. Antoinette Hertsenberg, Freek Vonk –, lifestylerubrieken, een horoscoop en diverse (mini)puzzels in de gids, die allemaal aanknopingspunten bieden voor adverteren.

Doelgroep

De lezer is gemiddeld zo’n 60 jaar, woont voornamelijk in een koophuis door het hele land, met concentratie in de Randstad en de zuidelijke helft. Kernwaarden zijn genieten, familiebanden, wereldvrede en hulpvaardigheid. Interesses liggen op het vlak van cultuur (musical, theater), sport, auto’s/motoren en huis en tuin. Qua vakantie heeft een winter-zonvakantie de voorkeur, verder zijn cruisevakanties en vakanties in Nederland ook in trek. Ze doen vaker dan gemiddeld Nederland mee aan loterijen en hebben een voorliefde voor dieren.

Cijfers

Bereik

323.000

Oplage

146.800

Interesses

van de lezers van TrosKompas
  • 57% van de abonnees is rooms-katholiek
  • Opleidingsniveau en sociale klasse gelijk aan gemiddeld Nederland.
  • Slechts 4% woont in een bejaardentehuis.
  • 30% koopt gemiddeld tot zeer veel via internet.
  • Zeer ruime vertegenwoordiging onder ‘Ondernemende ouderen’, ‘Welgesteld gezin en emptynester’ en ‘Betrokken senioren’.
  • Charitypes; de ‘zeer gulle vrijwilliger’ en de ‘humanitaire veelgever’ komen relatief vaak voor onder de abonnees.

Pijlers

Belangrijke thema’s
  • Abonnees zijn meer dan gemiddeld geïnteresseerd in regionaal nieuws, info over rtv-programma’s, politiek en kunst en cultuur.
  • Ze kiezen relatief vaak voor een culturele of sportieve/actieve vakantie en minder vaak voor een zonvakantie.
  • Intensieve mediagebruikers: ze kijken gemiddeld 3 uur en 30 minuten tv per dag; dat is 20 minuten meer dan gemiddeld Nederland.
  • Ze kijken meer dan gemiddeld naar informatieve programma’s (nieuws, praatprogramma’s en documentaires).

Downloads

Meer weten?

 

Marchel Snoei
Accountmanager
marchel.snoei@bindinc.nl
06 10 36 11 14

 

Annemiek Lamers
Accountmanager
annemiek.lamers@bindinc.nl
06 15 09 28 62

 

Terence Verhagen
Accountmanager
terence.verhagen@bindinc.nl
06 11 98 62 78

 

Mariska van Beuzekom
Accountmanager Salessupport
mariska.vanbeuzekom@bindinc.nl
06 52 60 21 09