TVgids.nl: de grootste online gids van Nederland bestaat 25 jaar
29-08-2024Met ruim 3 miljoen unieke bezoekers per maand is TVgids.nl de grootste online gids van Nederland. Het digitale platform bestaat inmiddels 25 jaar.
Driekwart van de Nederlanders heeft toegang tot tenminste één streamingsdienst. Bijna 1,5 miljoen Nederlanders gebruikt één of meerdere streamingplatforms zonder zelf (een deel van) de rekening te betalen. Zij gebruiken de inloggegevens van vrienden of familie.
Ongeveer een half miljoen Nederlanders levert wel een bijdrage aan het gebruik van de inloggegevens van een ander. Dit blijkt uit onderzoek van Bindinc. VOD Insights, de dienst die het kijkgedrag van Nederland op streamingdiensten analyseert.
Meer tijdelijke abonnementen
Branco Scherer, Manager New Business bij Bindinc. “Het is typisch Nederlands om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, hoewel ook in het Verenigd Koninkrijk 33 procent meelift op een abonnement. Steeds meer streamingsdiensten voelen echter de druk om zwarte cijfers te schrijven, wat onlangs al resulteerde in enkele prijsverhogingen en aankondigingen om op te treden tegen accountdelers. Wanneer diensten strenger gaan handhaven zullen Nederlanders steeds vaker periodiek gebruik maken van bepaalde diensten. Daardoor wordt het bieden van het juiste aanbod alleen nog maar belangrijker.”
Bindinc. VOD Insights heeft een infographic beschikbaar gesteld met meer informatie over accountsharing. Vraag de infographic aan via vodinsights.nl.
Met ruim 3 miljoen unieke bezoekers per maand is TVgids.nl de grootste online gids van Nederland. Het digitale platform bestaat inmiddels 25 jaar.
Bindinc. lanceert de nieuwe Binge-app en maakt zo een einde aan de streamstress. De nieuwe app helpt kijkers bij het kiezen van een nieuwe film of serie op een van de vele streamingdiensten.
Bindinc. reikte voor de vijfde keer de Binge Awards uit, de prijzen voor de populairste videocontent op de streamingdiensten in Nederland. Dat leverde een aantal verrassende winnaars op.
Steeds meer mensen kijken naar Nederlandse producties op streamingplatforms, zo onthult manager New Business Branco Scherer in de podcast Content Wars. Het aantal kijkers is zelfs met 9% gestegen ten opzichte van vorig kwartaal.