Bindinc. organiseert online b2b-event

The Video Content Endgame

Op donderdag 3 juni vond het online event The Video Content Endgame plaats. Bindinc. kijkt terug op een geslaagd eerste livestream-event. Zo’n 250 kijkers zagen live de discussie over de toekomst van video-entertainment en het belang van samenwerken.

Presentator Frénk van der Linden ontving kopstukken uit de markt aan tafel. Peter van der Vorst (RTL), Marijn Poeschmann (YouTube), Raymond van der Vliet (VodafoneZiggo), Mezen Dannawi (NPO), Kaja Wolffers (Amazon Prime), Peter Lubbers (Banijay Benelux), Xander Czaikowski (Talpa) en Corry Siegers (Bindinc.) schoven aan. Het gesprek was prikkelend; er werden inzichten gedeeld en zelfs plannen voor samenwerking gesmeed.

Tijdens de stream werd gevraagd hoe de consument van de toekomst eruit ziet. ‘De kijker legt de lat heel erg hoog. Je komt er niet meer met zendtijdvulling zoals herhalingen’, aldus Mezen Dannawi van NPO. Ook Peter van der Vorst, directeur content bij RTL, deelde het inzicht dat de kijker het niet waardeert wanneer Videoland Originals op lineaire tv worden uitgezonden. Een eventuele samenwerking werd door zowel NPO en RTL niet uitgesloten, maar het kibbelen maakte duidelijk dat beide partijen nog niet zo ver zijn.

Naast de consument werden ook de onderwerpen content, verdienmodellen en ecosystemen besproken. Nieuwsgierig? De volledige livestream kan hier worden teruggekeken.